خبرگزاری کار ایران

افتتاح بزرگترین کارخانه تولید ریل ملی خاورمیانه و 4 پروژه مهم دیگر در ذوب آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۷۹۶

بزرگترین کارخانه ریل خاورمیانه و 4 پروژه مهم تولیدی و زیست محیطی مهم دیگر در ذوب آهن اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از دیگر مسئولین کشور ، استان اصفهان و شهرستان لنجان و مدیران و معاونین شرکت پنج شنبه 13 آبان ماه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از ذوب آهن اصفهان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت : کارکنان و مدیران ذوب آهن اصفهان با همت و تلاش خود علی رغم مشکلات بسیار در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل با تولید ریل ، خود باوری در عرصه صنعت کشور را جلوه گر ساختند .

وی افزود : با تلاش کارگران و مهندسین متخصص کشور که در این مجموعه حضور دارند کارهای بزرگی انجام شده است که تقارن آن با روز 13 آبان که نماد مبارزه با استکبار جهانی است ، نشانگر این است که امروز مقابله با استکبار در عرصه صنعت و  اقتصاد صورت می گیرد .

 معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد :  عمده چالش های ما با توجه به کلام مقام معظم رهبری و تاکید رییس جمهور در حوزه اقتصاد است و لذا برنامه ریزی در این حوزه و تلاش در جهت اقتصاد مقاومتی در دستور کار دولت قرار دارد و همگی باید در این زمینه همت کنیم .

اسحاق جهانگیری افزود : در منطقه رقبای بسیاری داریم که باید به لحاظ اقتصادی از آنها برتر باشیم . ایران ظرفیت بسیاری در بخش ، معادن ، انرژی ، ‌نیروی انسانی و ... دارد و تنها با کلید مدیریت می توان از این سرمایه ها بهره بیشتری برد. 

وی با اشاره به 6 سالی که به عنوان استاندار در اصفهان فعالیت کرده است تصریح کرد : کشور ما و به ویژه شهر اصفهان به لحاظ برخورداری از نیروهای توانمند و مدیران برجسته ، شرایط خوبی دارد و با بهره گیری از این توانمندی ها و استفاده از ظرفیت علمی و دانشگاهی می توان بر تمام مشکلات و محدویت ها فائق آمد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد : هم اکنون خوشحالم که مدیریت ها و ظرفیت ها در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و منشا خدمات و دستاوردهای بسیاری شده اند. از جمله این دستاوردها کاهش تورم 40 درصدی به 10 درصد و موفقیت در مذاکره با 6 کشور قدرتمند دنیا و برجام است .

تولید ریل ملی در دولت تدبیر و امید ثمره  تدبیر مدیران ذوب آهن اصفهان

 وی افزود : نزدیک به 100 سال است که در کشور راه آهن داریم و نیم قرن است که در کشور ذوب آهن احداث شده است اما در این مدت قادر به تولید ریل نشدیم که خوشبختانه این امر در دولت تدبیر و امید و با تدبیر مدیران ذوب آهن در سال 95 به ثمر نشست . 

جهانگیری اظهار داشت :  توسعه صنعت حمل و نقل ریلی همواره مورد تاکید این دولت است چرا که در توسعه کشور از جمله زیر ساخت ها ،‌مترو ، محیط زیست و صادرات نقش مهمی دارد . 

تلاشگران ذوب آهن در عرصه تولید ملی درخشیدند

وی افزود : کشورهای مختلف ریل را از آمریکا ، اروپا و شرق آسیا وارد می کنند اما ایران به عنوان یک کشور صنعتی ، این کالای مهم را در داخل تولید نمود . این موفقیت حاصل تلاش و همت کارگران و تدبیر مدیران ذوب آهن است که یک محصول با کیفیت بالا را تولید کردند و به واقع در این عرصه درخشیدند .

معاون اول رئیس جمهور گفت : حال که به این موفقیت رسیده ایم ، وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت باید سیاست هایی را در پیش بگیرد که از این تولید ملی حمایت شود و دیگر امکان واردات ریل وجود نداشته باشد .

وی افزود : ذوب آهن اصفهان در صنعتی شدن کشور نقش اصلی را ایفا نموده است و در تولید فولاد هم از چنان توانایی برخوردار شد که ماموریت یافت تا صنعت فولاد را در دیگر استان های کشور توسعه دهد .

اسحاق جهانگیری اظهار داشت : ذوب آهن اصفهان از توانایی و پتانسیل بسیاری برخوردار است و نباید چنین شرکتی از مشکلات مالی رنج ببرد . در سالهای گذشته ذوب آهن جزء سودآورترین شرکت ها بود و مطمئن هستم که با تدبیر کارکنان و مدیران خود می تواند تمام این مشکلات را پشت سر بگذارد .

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به مشکلات خشکسالی و کمبود آب شدید در استان اصفهان گفت : صنایع این استان باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا با شرایط کمبود آب تطبیق یابند از جمله می توانند با استفاده از پساب شهرهای اطراف ،‌ برداشت آب را از رودخانه به حداقل برسانند .

وی بر حفظ محیط زیست نیز تاکید نمود و گفت : مطابق گزارش رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست ،‌ در اصفهان در سال جاری تعداد روزهای پاک نسبت به سال 92 سه برابر شده است که حاصل استفاده از بنزین استاندارد ، عدم استفاده از مازوت در نیروگاه ها و ... است .

جهانگیری تصریح کرد : ذوب آهن اصفهان در سال اقتصاد مقاومتی با تولید ریل ، خودباوری در صنعت کشور را جلوه گر ساخت لذا این شرکت  در امر محیط زیست نیز این توانایی را دارد که  با همت پرسنل خویش  برگ زرین دیگری به افتخارات صنعت کشور بیفزاید .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز