خبرگزاری کار ایران

معاون مسافری راه‌آهن در پاسخ به ایلنا:

قیمت بلیط قطار تا اطلاع ثانوی افزایش نمی‌یابد/ راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده به مناسبت اربعین

معاون مسافری راه‌آهن با بیان اینکه قیمت بلیط قطار تا اطلاع ثانوی افزایش نمی‌یابد گفت: برای ایام اربعین قطارهای فوق‌العاده در مسیر تهران – شلمچه راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،  سید حسن موسوی در نشست خبری صبح امروز با اشاره به افزایش سیر قطارهای حومه‌ای در شهرهای بزرگ اظهار داشت: سیاست راه‌آهن، افزایش تردد قطارهای حومه‌ای است و به دنبال این هستیم که تقاضای سفر ریلی در شهرهای بزرگ مثل تهران، تبریز، شیراز و اصفهان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه بر مبنای افزایش تقاضای سفر میزان تردد قطارهای حومه‌ای افزایش می‌یابد، گفت: افزایش تردد قطارهای حومه‌ای در تهران را دنبال می‌کنیم.

موسوی ادامه داد: در مسیرهای تهران – اسلامشهر – رباط کریم- پرند، تهران – قرچک- ورامین- پیشوا و تهران – قدس- کرج- هشتگرد میزان تردد قطارهای حومه‌ای دو برابر شده است.

معاون مسافری راه‌آهن گفت: تردد قطار حومه‌ای تهران – پرند از 10 سیر در روز به 18 سیر رسیده است. همچنین در مسیرهای تهران – پیشوا از هشت به 14 و در مسیر تهران – هشتگرد از هشت سیر به 16 سیر افزایش یافته است.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی کرده‌ایم در زمان‌های پیک سفر فواصل بین اعزام قطارها به 20 دقیقه کاهش یابد و همچنین در زمان غیر پیک این عدد یک ساعت باشد. همچنین از دیگر برنامه‌های ما این است که مسافران بتوانند ساعت دقیق حرکت قطارهای حومه‌ای را در سایت راه‌آهن مشاهده کنند.

موسوی با اشاره به راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در دیگر کلانشهرها گفت: راه اندازی قطار حومه ای تبریز، اهواز- بندرعباس، اهواز – اندیمشک و اهواز – خرمشهر را درنظر داریم.

معاون مسافری راه‌آهن همچنین با اشاره به راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در شهرهای جدید گفت: قرار براین است که شرکت عمران شهرهای جدید از محل اعتبارات خود خطوط ریلی را راه‌اندازی کند و راه‌ آهن بهره‌بردار باشد.

وی با بیان اینکه ظرفیت قطارهای قم – مشهد (حرم تا حرم) 50 درصد افزایش می‌یابد گفت: در شهرهای جدید اصفهان مانند بهارستان، فولادشهر و مجلسی قطارهای حومه‌ای به زودی راه‌اندازی می شود.

موسوی همچنین درباره افزایش ظرفیت در تردد قطار در مسیر تهران – شلمچه گفت: تا سه روز آینده درباره افزایش ظرفیت قطارها به پایانه‌های مرزی برای ایام اربعین اطلاع‌رسانی خواهیم کرد اما به طور قطع قطارهای  فوق‌العاده برای مسیر تهران – شلمچه راه‌اندازی خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر برنامه راه‌آهن برای آزادسازی قیمت‌ها گفت: آزادسازی قیمت بلیط قطار در دستور کار نیست اما در این زمینه مطالعاتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: قیمت بلیط قطارها طبق قانون از نرخ مصوب تبعیت می‌کند و شرکت راه‌آهن هم به قیمت‌ها در بازار نظارت دارد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبر ایلنا مبنی براینکه آیا قیمت‌ها تا پایان امسال ثابت می‌ماند یا خیر گفت: هنوز هیچ کدام از شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت‌ها را ارائه نکرده اند و راه‌آهن هم برنامه‌ای برای افزایش قیمت‌ها ندارد. بنابراین تا اطلاع ثانوی قیمت بلیط قطار افزایش نمی‌یابد.

کد خبر : ۴۲۵۰۷۷