خبرگزاری کار ایران

70 درصد از مسئولیت امور اقتصادی در مرزها برعهده گمرک است

مدیرکل امور مرزی و رئیس کارگروه ویژه مرز وزارت کشور گفت: حدود 70 درصد از امور مربوط به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در مرزها برعهده گمرک است و بخش دیگری از فعالیت سایر دستگاه‌ها و سازمان نیز زیر نظر گمرک انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ آقا بابایی در نشست یک روزه مدیران ستادی و گمرکات مرزی سراسر کشور با تشریح جزئیات دستورالعمل جدید ساماندهی مبادی ورودی مرزهای زمینی و تبیین وظایف و مسئولیت‌های دستگاه‌های مسئول در کارگروه ویژه مرز افزود: با آنکه 9 دستگاه در این کارگروه حضور دارند، اما 4 دستگاه گمرک، سازمان پایانه‌ها، نیروی انتظامی (مرزبانی و پلیس مهاجرت) و نهاد ریاست جمهوری مسئولیت اصلی را برعهده دارند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به اهمیت هماهنگی و انسجام بین سازمان‌های مستقر در مرز گفت: با استقرار یگان حفاظتی گمرک که امیدواریم هر چه زودتر انجام شود آسیب‌پذیری ما در مرزها به نحو قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت. وی همچنین به لزوم انجام اقدامات لازم برای عبور سریع و آسان مسافران از مرزها اشاره کرد و خواهان همکاری و هماهنگی کامل دستگاه‌های مسئول در این زمینه شد. آقا بابایی در این خصوص اهمیت ارائه خدمات مناسب به زایران اربعین حسینی در مرزها را مورد تأکید قرار داد و اظهارداشت: خوشبختانه تمهیدات لازم در این زمینه فراهم شده و امیدواریم زایران عزیز در زمینه مسائل مرزی نسبت به سال گذشته از تسهیلات بیشتری برخوردار شوند.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور همچنین از خدمات و تلاش‌های رئیس کل گمرک و کارکنان این سازمان در راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیکی در گمرک که به گفته وی موجب تسهیل و توسعه تجارت ازجمله در مرزها شده است قدردانی کرد.

 

کد خبر : ۴۲۲۸۲۸