خبرگزاری کار ایران

نیره پیروزبخت:

سازمان ملی استاندارد فضای مثبت پسابرجام را احساس و تجربه کرد

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان ملی استاندارد با تمام وجود فضای مثبت و موثر پسابرجام را در زمینه های کاری خود احساس و تجربه کرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، نیره پیروزبخت چهارشنبه شب در همایش روز ملی استاندارد در مشهد افزود: در فضای پسابرجام سه مشکل عمده سازمان ملی استاندارد در عرصه بین المللی رفع شد.

وی اظهار کرد: ایران در مجمع بین المللی اتحادیه تائید صلاحیت ها عضو شده بود اما موفق به امضای تفاهم نامه های نهایی برای پذیرش تائیدیه های استاندارد ایران توسط سایر کشورها نشده بود.

وی گفت: در فضای پسابرجام و با امضای یکی از دو موافقت نامه مورد نظر، هم اکنون گواهینامه‌های سیستم های مدیریتی ایران در 32 کشور جهان قابل قبول است.

پیروزبخت افزود: با امضای دومین موافقت نامه در آبان ماه امسال شمار این کشورها به 70 کشور افزایش می یابد.

وی دومین موفقیت سازمان ملی استاندارد در فضای پسابرجام را قبول گواهینامه اوزان (اندازه شناسی) ایران اعلام کرد و گفت: هم اکنون گواهینامه اندازه شناسی ایران در 100 کشور دنیا مورد قبول است.

وی اظهار کرد: انتخاب ایران برای اولین بار به عنوان مدیریت گروه خاور نزدیک اجلاس استاندارد و رهبری 18 کشور از دیگر موفقیت های ایران در این زمینه است.

نیره پیروزبخت ادامه داد: از مجموع 2500 میلیارد دلار گردش مالی غذای حلال طی یک سال در جهان سهم ایران بسیار اندک است که در این زمینه نیز تلاش های شایان توجهی انجام شده است.

وی افزود: استاندارد شامل مولفه های ماهیت محصولات، امور مدیریتی و حتی مسئولیت اجتماعی است لذا توقع بسیار از حوزه استاندارد وجود دارد.

وی گفت: مولفه های استاندارد سازی، بهینه سازی، رقابت سازی و مدیریت کیفیت از مولفه های نظام های توسعه است.

پیروزبخت افزود: زمانی می توان گفت استاندارد به خوبی در فرهنگ و اقتصاد کشور جاری است که نه تنها رقابت پذیری بین المللی بلکه اخلاق مداری و تعالی را در اقتصاد کشور جا بیندازیم.

کد خبر : ۴۲۱۴۱۸