خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌گو با ایلنا:

فعالیت تجاری در مناطق آزاد جایگزین تولید شد/ جزیره کیش به محلی برای گردشگری تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۷۰۸

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در مناطق آزاد، فعالیت‌های تجاری بر تولید غلبه کردند به طوری که صنایع و کارگاه‌ها در این مناطق در رکود به سر می‌برند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مناطق آزاد اظهار داشت: مناطق آزاد باید برون‌محور باشند و با استفاده از اقتصاد داخلی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و احیای صنعت توریسم به خصوص در بخش درمانی بتوانند در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی کنند.

مجید کیانپور ادامه داد: ما باید با استفاده از ظرفیت مناطق آزاد، صنعتگران و تولیدکنندگان را به سرمایه‌گذاری و فعالیت ترغیب کنیم تا کالای خود را در آنجا تولید و از همان منطقه به سایر کشورها صادر کنند ولی اگر عکس این اتفاق صورت بگیرد یعنی ما نتوانستیم به وظیفه خود عمل کنیم.

نماینده مردم درود در مجلس شورای اسلامی‌تصریح کرد: با گذشت سه سال از ریاست ترکان بر منطقه آزاد باید شاخص‌های مختلفی مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا فعالیت‌های ایشان مثبت بوده یا خیر؟ به نظر من فعالیت‌های تجاری بر تولیدی در این مناطق غلبه کردند به طوری که صنایع و کارگاه‌ها در این مناطق در رکود به سر می‌برند.

وی ادامه داد: اکنون این مناطق تبدیل به محلی برای ورود کالا شده است که ما باید با رویکرد دانش‌بنیان‌محور وبا کمک گرفتن از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی از ظرفیت این مناطق استفاده کرده و آنها را تبدیل به پایگاه‌های صادراتی کنیم.

کیانپور با اشاره به فعالیت‌های جزیره کیش گفت: این جزیره تبدیل به محلی برای گردشگران داخلی شده است. به طوری که شهروندان با یک استراحت سه روزه به آنجا می‌روند اقدام به خرید کالاهای خارجی کرده و برمی‌گردند. این در حالی است که کیش ظرفیت خوبی برای حضور شرکت‌های خارجی و برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی دارد و می‌توان با تدوین دو برنامه پنج‌ساله این محل را تبدیل به یکی ازمراکز  ارزآور  برای کشور کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز