خبرگزاری کار ایران

به عنوان ذی‌نفع اصلی برخورد با قاچاق سازمان یافته، به میدان آمده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۶۵۳

رییس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه اصناف به ویژه صنوف تولیدی بیشترین آسیب را از پدیده قاچاق دیده اند، گفت: از نظر قانون، قاچاق سازمان یافته و حرفه ای جرم و عرضه کالای قاچاق تخلف تلقی شده است ؛ از این رو اولویت اول و مبنایی مجموعه حاکمیت باید مبارزه با این جرم سازمان یافته باشد .

به گزارش ایلنا، علی فاضلی افزود: قانونگذار به هر دلیل، مراجع صنفی را از شمول دستگاه های کاشف خارج کرده و اساساً امکانی برای تلقی مراجع صنفی به عنوان ضابط دادگستری وجود ندارد و ماهم از این منظر به موضوع نگاه نکرده ایم ، بلکه بعنوان ذینفعان اصلی برخورد با قاچاق سازمان یافته، به میدان  آمده ایم و همه توان خود را برای عملیاتی شدن منویات رهبری معظم و برنامه دولت به کار خواهیم گرفت.

وی گفت: اصناف به چهار دلیل مشخص،اول کمک به عملیاتی نمودن فرمایشات رهبری و تحقق اراده دولت ، دوم  تحقق و تسهیل اراده قانونگذار در مبارزه با قاچاق سازمان یافته ؛ سوم، اقدام کارشناسانه در حفظ آرامش بازار و تضمین ثبات  قیمت ها  و چهارم، حمایت از اصناف تولیدی که به واقع اصلی ترین متضررین قاچاق بوده و به کلی فراموش شده اند؛به این موضوع ورود یافت.

فاضلی در عین حال تصریح کرد:ما به عنوان کارشناسان بازار معتقدیم تضمین اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، به نحو صحیح اجرای قانون و ممانعت از انحراف آن، مسولیت همگانی تمامی شهروندان جامعه، از جمله صنوف و مراجع صنفی است.

رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: از سوی دیگر قانون نظام صنفی کشور مسئولیت نظارت و بازرسی اصناف را مشخصاً و صراحتاً در اختیار مراجع صنفی قرار داده است. اصناف برای هدایت و تضمین اجرای صحیح این قانون، حمایت از بنگاههای کوچک تولیدی ، ساماندهی بنگاههای توزیعی در عدم عرضه کالای قاچاق، خشکاندن ریشه قاچاق  و ارائه نظریه های کارشناسی به دستگاه های کاشف و ضابطین دادگستری و سایر مراجع ذیصلاح و کمک به نمایان شدن پشت پرده قاچاق، از طریق نظارت و بازرسی مشروع و قانونی ، در فرآیند مبارزه با قاچاق ورود کرده است.

فاضلی تاکید کرد که به رغم فشار بسیار شدید لابی قاچاق و متاسفانه عدم توجه برخی رسانه ها که به جای روشنگری و تاباندن نور به دخمه قاچاقچیان حرفه ای ، اصناف را به قربانگاه می برند وبه رغم پرداخت هزینه های کلان ،اجرای منویات منور مقام معظم رهبری و مساعدت به سیاست های کلان اجرایی و اقتصادی دولت را در دستور کار خود قرارداده است و از آن منصرف نخواهد شد.

وی گفت :به  ۸۶۰۰ اتحادیه صنفی و ۴۰۰ اتاق اصناف شهرستانها و سازمان های بازرسی و نظارت این تشکلها در سراسر کشورابلاغ شده است که از فرصت طلایی به دست آمده در برخورد ریشه ای با قاچاق کالا  برای ساماندهی  بازار  بهره گیری کنند و با همکاری همه دستگاههای مسوول کمک نمایند تا تقویت تولید ملی به عنوان اصلی ترین محور اقتصاد مقاومتی در این فرصت محقق شود.

فاضلی در پایان تاکید کرد اتاق اصناف به پدیده قاچاق و عرضه آن از زوایای مختلف توجه دارد و یکی از برنامه های ما در کنار بازرسی و نظارت، آگاه سازی و انجام کار فرهنگی  برای تولید کنندگان در جهت تولید ملی خوب و متناسب با ذائقه مصرف کننده و برای مصرف کنندگان خرید کالای ایرانی خوب و با کیفیت است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز