خبرگزاری کار ایران

برای پایان هفته دوم سال آبی ۹۶-۹۵ گزارش شد؛

افزایش 35 درصدی حجم آب خروجی از مخازن سدهای تهران/ حجم کل مخازن 775 میلیون مترمکعب شد

آمارها نشان می دهد از ابتدای سال جاری تا پایان هفته دوم سال آبی 96-95، حجم آب ورودی به سدهای تهران 9 درصد افزایش داشته است، این در حالی است که حجم آب خروجی از این سدها نیز در همین بازه زمانی با افزایش 35 درصدی روبرو بوده است .

به گزارش ایلنا، وضعیت مخازن سدهای تهران از ابتدای سالجاری بیانگر افزایش 9 درصدی حجم آب ورودی به این سدها تا پایان هفته دوم سال آبی 96-95 است، این در حالی است که حجم آب خروجی از این سدها در همین بازه زمانی با افزایش 35 درصدی روبرو بوده است .

گزارش ها حاکی از این است در حال حاضر حجم کل مخازن پشت سدهای تهران برابر با 775 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته 41 درصد رشد را نشان می دهد.

براساس این گزارش، بیشترین حجم آب موجود در بین سدهای تهران مربوط به سد طالقان با 303 میلیون مترمکعب آب است که در مقایسه با سال گذشته 59 درصد رشد را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید، کمترین آب موجود در مخازن سدها نیز مربوط به سد لتیان با 67 میلیون مترمکعب آب است، که البته در مقایسه با سایر سدهای تهران با ثبت رقم رشد 88 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین رشد را داشته است.

همچنین کمترین و بیشترین حجم آب ورودی به سدهای تهران به ترتیب مربوط به سد طالقان با 3 میلیون مترمکعب آب، و سد لتیان و ماملو هر کدام با 7 میلیون مترمکعب آب بوده است.

گفتنی است، بیشترین و کمترین  میزان خروجی آب نیز در همین بازه زمانی به ترتیب مربوط به سد لار با 21 میلیون مترمکعب آب و سد طالقان با 6 میلیون مترمکعب آب بوده است.

 

کد خبر : ۴۱۸۷۷۱