خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت خبر داد:

در دولت یازدهم بیش از 2 هزار و 800 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشت

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بازگشت بیش از 2 هزار و 800 واحد تولیدی راکد به چرخه تولید خبر داد و گفت: در سه ساله دولت یازدهم در شهرک‌های صنعتی کشور بیش از 7 هزار و 83 واحد صنعتی احداث شده است.

به گزارش ایلنا، علی یزدانی در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی یک شهرک صنعتی غذایی در استان همدان با بیان این که اداره کشور در سال گذشته با یک چهارم درآمدهای نفتی گذشته بسیار دشوار بود، اظهار کرد:‌ با وجود اینکه هشت ماه از برجام می‌گذرد اما تطبیق دادن وضعیت کشور با شرایط جهانی زمان‌بر است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه مسئولان عالی رتبه کشور و تحلیلگران معتقدند که در سال جاری با همگرایی، همدلی و تلاشی که در کشور رخ داده رشد اقتصادی کشور به بیش از 5 درصد خواهد رسید، افزود: این در حالی است که وقتی دولت یازدهم سکان هدایت کشور را تحویل گرفت نرخ رشد اقتصادی کشور بیش از منفی  6  درصد بود.

یزدانی با بیان اینکه برای افزایش هر یک درصد نرخ از نظر میزان سرمایه گذاری و فراهم شدن ابزار لازم برای حرکت، تلاش وافر و برنامه ریزی بسیاری نیاز است، تصریح کرد: با وجود همه محدویت‌های سرمایه گذاری، در دولت یازدهم تنها در داخل شهرک‌های صنعتی بیش از 7 هزار و 83 واحد صنعتی به بهره برداری رسید و بیش از 2 هزار و 800 واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری با وجود محدویت منابع بانکی تا دو روز قبل در قالب طرح رونق  بیش از 5 هزارو 300 بنگاه تولیدی در بانک‌ها قرارداد دریافت تسهیلات منعقد کردند، ادامه داد: امسال به دلیل اهمیت فرمایش‌های مقام معظم رهبری ، تأکیدات ریاست محترم جمهوری وباتوجه به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ، بانک‌ها و بسیاری از دستگاه‌های دیگر بر خلاف رویه گذشته وارد میدان شدند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه بانک بدون توجه به چک برگشتی، معوقات بانکی و ده ها موارد دیگر به صنعتگران تسهیلات پرداخت می‌کند که زمان می‌برد، تصریح کرد: استان همدان از جمله استان‌های خوب در حوزه اجرای مصوبات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

یزدانی با اشاره به اینکه عزم جدی برای ایجاد رونق در کشور است، خاطرنشان کرد: در این دولت دسترسی آزاد عموم جامعه به اطلاعات تصویب و ابلاغ شده است.

کد خبر : ۴۱۷۵۴۳