خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه ریزی و توسعه سمات:

گامی بزرگ در مسیر اتصال بازارهای سرمایه ایران و کره جنوبی برداشته شد

در چهارمین کارگاه تخصصی شرکت های سپرده گذاری ایران و کره جنوبی (KSD)، با تصویب مدل پایه گامی بزرگ در مسیر اتصال بازارهای سرمایه دو کشور برداشته شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سمات، مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: در این نشست تخصصی که به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار شد، مدل پایه اتصال بازار سرمایه دو کشور از طریق خرید اسناد خزانه اسلامی ایران به تصویب رسید.

مطهره مروج افزود: در این نشست که نمایندگان شرکت فرابورس و بانک توسعه صادرات حضور داشتند، چارچوب اتصال و تعاملات دو بازار نهایی و مستندسازی شد و در نهایت مقرر شد در هفته های آتی دو طرف علاوه بر ارائه مدل به ارکان بازارسرمایه خود، درگام بعدی بر روی جزئیات فنی و زمان بندی این طرح و یکسان سازی پروتکل های آن گفت و گو کنند.

وی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این دوره تخصصی همچنین از شعبه بورس اوراق بهادار تهران در جزیره کیش و تالار معاملات بین المللی بورس کالای ایران بازدید و از نزدیک با فرآیند های معاملاتی این دو بورس آشنا شدند.

مروج تصریح کرد: یکی از پروژه های توسعه ای شرکت سپرده گذاری مرکزی که در سال های اخیر با جدیت پیگیری و همواره مورد حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار قرار داشته است، فراهم سازی بسترهای ورود سرمایه گذاران کره جنوبی به بازارسرمایه ایران از طریق ارائه خدمات متقابل نهاد متولی حساب و بدون مراجعه حضوری است.

مدیر برنامه ریزی و توسعه سمات گفت: در همین رابطه، شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران در نشست CIFC کره جنوبی که در ماه آتی برگزار خواهد شد، به صورت مشترک با شرکت KSD، نسبت به ارائه مدل نهایی و دست آوردهای حاصل از این تعاملات، اقدام خواهد کرد.

تفاهم نامه همکاری شرکت های سپرده گذاری ایران و کره جنوبی، شهریورماه سال 1392 منعقد شد و تاکنون چهار کارگاه تخصصی برای توسعه همکاری ها و تعاملات دو جانبه برگزار شده است.

 

کد خبر : ۴۱۶۲۶۴