خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بیمه مرکزی به بیمه ها هشدار داد؛

تعیین نرخ تکلیفی در صورت استمرار نرخ شکنی بیمه‌ها

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر شرکت های بیمه به نرخ شکنی ادامه دهند برای حفظ حیات و اعتماد صنعت بیمه، برای برخی از رشته ها نرخ تکلیفی تعیین می کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی در مراسم آغاز به کار اولین شورای هماهنگی بیمه استان ها در اصفهان در جلسه ای صمیمی با روسای شعب شرکت های بیمه این استان اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.

در این نشست که با استقبال روسای شعب برگزار شد ، رئیس کل بیمه مرکزی به درخواست مدیران منطقه ای بیمه ها، از آغاز به کار شورای هماهنگی بیمه ها در اصفهان خبر داد و گفت: به طور قطع تشکیل مجدد این شورا می تواند همبستگی میان صنعت بیمه را افزایش دهد و امیدوارم سایر استان ها نیز این شورا را با حمایت سندیکای بیمه گران ایران احیا کنند و دبیر خود را به بیمه مرکزی معرفی کنند.

وی همچنین از تعیین یک نماینده ازسوی بیمه مرکزی در مناطق خبر داد و گفت: امیدوارم با اصلاح ساختار بیمه مرکزی، بزودی شاهد یک نماینده ناظر از بیمه مرکزی در هر منطقه باشیم تا سرعت رسیدگی به مشکلات و خواسته های شعب بیمه استانها افزایش یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی خطاب به روسای شعب شرکت های استان اصفهان، اظهارداشت: حداقل تعهد یک مسئول شعبه این است که نگذارد تخلف و نرخ شکنی در شعبه تحت مدیریتش رخ دهد.

همتی با اشاره به افزایش منابع و در مقابل تعهدات صندوق تامین خسارت های بدنی و همراهی خوب آن با بیمه مرکزی، گفت: می توان منتظر اتفاق های خوب در صنعت بیمه بود و اگر شرکت بیمه ای در بحث پرداخت دیات با مشکل نقدینگی مواجه شد می تواند از صندوق کمک بگیرد.

وی با ابراز خرسندی از ترکیب نیروهای جوان و پیشکسوت در مدیریت های شرکت های بیمه گفت: باید با تقویت این ترکیب بتوانیم معضل نیروی انسانی و ضعف مدیریت در صنعت بیمه را برطرف کنیم.البته پژوهشکده بیمه نیز در حال ایجاد دوره های تخصصی برای مدیران صنعت بیمه است که این خود به صلاحیت حرفه ای مدیران کمک می کند.

رئیس شورای عالی بیمه ساده سازی مفاهیم و قانون مقررات بیمه را از برنامه های مهم صنعت بیمه اعلام کرد و گفت: باید برای افزایش ضریب نفوذ بیمه به سمت ایجاد رشته های بیمه ای جدیدی چون زلزله بریم و از رقابت های ناسالم در رشته های زیان دهی چون شخص ثالث و درمان پرهیز کنیم.

در ادمه روسای شعب شرکت های بیمه استان اصفهان، در خواست های خود از رئیس کل بیمه مرکزی را مطرح کردند.

لازم به ذکر است؛ این نشست به میزبانی مدیرکل استان اصفهان بیمه ایران و با حضور معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و دبیر کل سنددیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

کد خبر : ۴۱۵۹۷۲