خبرگزاری کار ایران

رنو سرانجام با ایدرو قرارداد امضا کرد/ تولید 150 هزار خودروی رنو در ساوه

این جوینت ونچر شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان رنو نه با سایپا و نه با ایران خودور بلکه با سهام‌دار اصلی این دو خودورساز یعنی سازمان ایدرو قرار داد همکاری مشترک (جوینت ونچر) امضا کرد.

‏‎این توافقنامه در دومین روز نمایشگاه خودروی پاریس در حضور کارلوس گون، مدیرعامل رنو و محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

‏‎این جوینت ونچر شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند.

‏‎نکته دیگر اینکه رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت.

‏‎همکاری های رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب جوینت ونچر رنو پارس، همچنان ادامه خواهد داشت.

‏‎در حاشیه امضا این قرارداد وزیر صنعت با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که کیفیت و ایمینی را در صنعت خودرو بالا ببریم گفت:ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند. شرکتهای زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است.

‏‎کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیز گفت: بازار خودرو ایران تا سال 2020 دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضا این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد.

کد خبر : ۴۱۵۳۷۳