خبرگزاری کار ایران

امضای یادداشت تفاهم ایران و استرالیا / صنعت آب زمینه ساز ارتقای روابط ایران و استرالیا

وزیر نیرو گفت: توسعه همکاری میان دو کشور ایران و استرالیا مستلزم اراده بخش های دولتی و خصوصی دو کشور است و باید اعلام کرد که از جانب ایران مانعی برای برای توسعه این همکاری ها وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، «حمید چیت چیان» وزیر نیرو  و «استیون چیوبو» وزیر تجارت و سرمایه گذاری استرالیا عصر امروز(سه شنبه) یادداشت تفاهم همکاری در زمینه مدیریت منابع و بهینه سازی مصرف آب امضا کردند.

وزیر نیرو در نشست همکاری با وزیر استرالیا با اشاره به مشابهت اقلیمی ایران و استرالیا، گفت:  ایران و بخش هایی از استرالیا از نظر اقلیمی و شرایط آبی بسیار شرایط مشابهی  دارند و تجربیات دو طرف می تواند برای همدیگر راهگشا باشد.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که مدیریت مصرف آب و بهینه سازی آن صرفاً یک اقدام تجاری نیست بلکه یک امر انسان دوستانه تلقی می شود.

وی تصریح کرد: دو کشور می توانند در زمینه انتقال فناوری و تکنولوژی و همچنین تجربه مدیریت منابع آب همکاری های بسیار خوبی داشته باشند.

وزیر نیرو ادامه داد: بدلیل افزایش دما سالانه بیش از 30 درصد از آب های تجدیدپذیر ایران تبخیر می شود به همین خاطر در این زمینه ایران نیازمند ارتقای تکنولوژی  برای استفاده بهینه از منابع آبی است.

وی افزود: هدف ما صرفاً تأمین کمیت آب نیست بلکه کیفیت آب نیز برای ما حیاتی است و برنامه ما استفاده از جدیدترین تکنولوژی ها برای تأمین این هدف مهم است.

همچنین وی اضافه کرد: در برخی از مناطق کشور کیفیت آب پایین است و ما شاهد نیترات و سایر فلزات سنگین در آب هستیم و تصفیه آب با روش فعلی هر سال هزینه های گزافی را روی دست کشور می گذارد، این مسأله نیز می تواند یکی از زمینه های همکاری میان دو کشور برای انتقال تجربیات و فناوری باشد.

وی تأکید کرد: صنعت آب می تواند فرصتی برای ارتقای همکاری های دوجانبه در سایر حوزه ها و سنگ بنای روابط مستحکم تر میان دو کشور باشد.

چیت چیان خاطرنشان کرد: پیشرفت همکاری ها میان دو کشور مستلزم اراده بخش های دولتی و خصوصی  است و باید گفت از جانب ایران مانعی برای توسعه همکاری ها وجود ندارد.

 

کد خبر : ۴۱۴۷۲۸