خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد اکسین خبر داد:

خروج صنعت فولاد از بحران/ صادرات فولاد اکسین به اروپا آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۶۹۳

مدیرعامل فولاد اکسین گفت: شرایط پساتحریم و برجام پیامدهای مثبتی برای صنعت فولاد کشور داشته است.

به گزارش ایلنا، عزیز قنواتی در نشست با جمعی از فعالان صنعت فولاد کشور با اشاره به وضعیت تولید فولاد و آثار دوران پساتحریم گفت : اگر بطور منصفانه نگاهی به نتایج و دستاوردهای دوران  پساتحریم بیافکنیم، به این باور خواهیم رسید که برجام موجب  تحولات شگرفی در حوزه صنعت و تولید شده است.

مدیر عامل فولاد اکسین در ادامه اظهار داشت : رخدادها و شرایط پس از برجام و تلاش‌هایی که دولت تدبیر و امید جهت کنترل نرخ تسهیلات بانکی نموده است، اطلاعات مستند مالی نشان از روند رو به بهبودی صنعت فولاد دارد . علائم اقتصادی و فنی نشان دهنده خروج صنعت فولاد از بحران می باشد. لذا باید برای این دوره برنامه ریزی و هدف گذاری کرد به همین شرکت فولاد اکسین علاوه بر حضور در بازارهای جهانی در صدد تنوع محصولات نیز می باشد.

قنواتی افزود : برجام تحول قابل توجهی را در عرصه صنعت کشور ایجاد کرد و قضاوت‌ها در خصوص باید منصفانه باشد. در این راستا فرآیندهای تأمین مالی و تسهیل در روند تأمین تجهیزات و مراجعات کارشناسان خارجی و... را داشته‌ایم و توافقات بسیاری اتفاق افتاده است.همچنین در سالجاری در سایه همت و تلاش کارکنان و کارگران سختکوش و متعهد و نیز حمایت جناب استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فولاد اکسین موفق به دریافت گواهی نامه بین المللی استاندارد مدیریت انرژی 50001:2011 ISO شد که تاکنون هیچ کدام از صنایع استان موفق به دریافت این گواهینامه نشده بود.

قنواتی اظهار داشت : صنعت فولاد جزء مولفه های اصلی اقتصاد ملی است؛ به‌طوری هرگونه تغییر در این حوزه  بسیاری از شاخص‌های کلان را جابه‌جا می کند.

مدیرعامل فولاد اکسین افزود: در اینجا باید به یک نکته توسعه‌ای اشاره کنم  که فولاد اکسین در ردیف واحدهای فولادی پایدار کشور است  و اگر زمانی اکثریت صنایع فولاد دچار مشکل بشوند، فولاد اکسین  جای نگرانی ندارد. زیرا همه زیرساخت ها تثبیت و چند برابر شده است.

وی افزود: فولاد اکسین در عرصه رقابت موثر و پایدار حرکت می‌کند و توسعه آن متوازن و دارای راهبردهای طولانی مدت در راستای کاهش هزینه ها و صرفه جویی اقتصادی با محوریت اقتصاد مقاومتی است.

قنواتی در پایان گفت : با هدف بهره برداری دقیق از شرایط پساتحریم فولاد اکسین با بارگیری نخستین محوله صادراتی خود به اروپا ، حضور در بازارهای جهانی و همچنین تامین نیاز صنایع استان و کشور را جز اولویت های نخست قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز