خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش خبر داد:

رتبه اول شرکت ملی نفتکش در حمل انرژی/ پس از برجام نرخ فاینانس دریایی مناسب شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۴۹۹

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان این که در دنیا حتی در زمان تحریم جایگاه اول در حمل محموله‌های نفتی را داشتیم گفت: خوشبختانه پس از برجام نرخ‌های فاینانس در حوزه دریایی مناسب شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی اکبر صفایی در بیست و چهارمین همایش ارگان‌های دریایی با اشاره به دستاوردهای برجام در حوزه دریایی گفت: پس از برجام امکان جذب فاینانس‌ها با نرخ مناسب برای حوزه دریایی فراهم شد.

وی با بیان اینکه اصول اقتصادی و مباحث نرخ‌گذاری در مجموعه لاینرها متفاوت است گفت: با وجود این شرایط ناوگان نفتکش در چارترهای خارجی موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

صفایی با اشاره به نرخ اجاره کشتی‌ها و هزینه‌های بالای نگهدار و تعمیر ناوگان نفتکش گفت: در حال حاضر یک فروند کشتی Vlcc روزانه 28 هزار دلار هزینه اجاره دارد و همچنین نرخ اجاره کشتی‌های MR حدود 13هزار دلار است. هزینه نگهداری و تعمیر ناوگان نفتکش بسیار بالا است و بسیاری از شرکت‌ها توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به ظرفیت جا به جایی حمل محموله‌های نفتی در ناوگان ملی نفتکش گفت: شرکت ملی نفتکش با دستیابی به ظرفیت 15.4 میلیون تن حمل محموله‌های نفتی در زمان تحریم موفق شد جایگاه اول در جهان را کسب کند.

وی همچنین ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه 90 درصد سوخت ناوگان کشورمان از داخل تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز