خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پالایشگاه رهام به ایلنا خبر داد:

واردات سه تکنولوژی منحصر به استات اویل و آمریکا برای ازدیاد برداشت از میادین نفتی

میرزایی هزینه تکنولوژی شکافت هیدرولیک برای هر حلقه چاه را 22 میلیون دلار به بالا و هزینه فیش پوینت و جت دریلینگ را از 400 تا 700 هزار دلار عنوان کرد.

عبدالرسول میرزایی، مدیرعامل پالایشگاه رهام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره واردات سه تکنولوژی جهت ازدیاد برداشت از میادین نفتی گفت: بعد از کم شدن تحریم‌ها موفق شدیم سه تکنولوژی در حوزه ازدیاد برداشت از چاه‌های نفت را وارد کنیم که از جمله آنها  جت دریلینگ جهت افزایش برداشت 300 درصدی است.

وی دیگر تکنولوژی ازدیاد برداشت را فیش پوینت عنوان کرد و افزود: به این تکنولوژی در میادین مشترک نیاز است و سهام دار این تکنولوژی نیز استات اویل است.

میرزایی توضیح داد: از تکنولوژی فیش پوینت فعلا بصورت آزمایشی در یک حلقه چاه  در مناطق نفت خیز جنوب استفاده می‌کنیم.

وی افزود: سومین تکنولولژی که توانستیم بعد از رفع تحریم‌ها وارد صنعت نفت کنیم تکنولوژی شکافت هیدرولیک است که جزء تکنولوزی‌های فوق العاده گران است و فعلا در حال مذاکره هستیم.

 مدیر عامل پالایشگاه رهام خاطرنشان کرد: تمام این تکنولوژی‌ها در انحصار کانادا و آمریکاست و ما مستقیما این تکنولوژی را از کانادا وارد ایران کردیم.

 وی هزینه تکنولوژی شکافت هیدرولیک برای هر حلقه چاه را  22 میلیون دلار به بالا اعلام کرد که  جزء پرهزینه ترین  تکنولوژی‌های ازدیاد برداشت است.

 میرزایی اظهار داشت: هزینه فیش پوینت و جت دریلینگ از 400 تا 700 هزار دلار است که ارزان است و راندمان بالایی نیز دارد.

وی افزود: با استفاده از تکنولوژ ی جت دریلینگ حفر چاه‌های موازی را حذف و شیارهایی تا 150 متر در مخزن ایجاد می‌شود.

 

کد خبر : ۴۱۳۹۳۳