خبرگزاری کار ایران

عضو انجمن تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی عنوان کرد:

نکاتی در مورد خرید کالباس و سوسیس/ مردم از خرید فرآورده‌های گوشتی متفرقه پرهیز کنند

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۳۱۶

عضو انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی گفت: وجود لکه های پراکنده (سیاه، سبز روشن یا قهوه‌ای) نشان دهنده رشد و فعالیت میکروارگانیسم ها می‌باشد که در اکثر موارد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری ایجاد می‌شود.

به گزارش ایلنا، عضو انجمن تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی با بیان اینکه مطمئن‌ ترین راه برای تشخیص یک محصول مرغوب و استاندارد توجه به نام و گواهی استاندارد تولیدکننده محصول است افزود: محصولاتی که از اعتبار برند  برخوردارند بدون شک تحت نظارت وزارت بهداشت، استاندارد، غذا و دارو و دامپزشکی هستند و مسئولان روی تمام مراحل تولید و عرضه آن نظارت دارند.

صادقیان با بیان اینکه الگوی مصرف غذا در جهان تغییر کرده و تمایل به مصرف غذاهای آماده و فست فودها بیشتر شده است گفت: سوسیس و کالباس به عنوان قدیمی‌ترین و پرمصرف‌ترین غذای آماده جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی مصرف کنندگان جهان دارد.

عضو انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی  با بیان اینکه در کشور ما صنایع تولید فرآورده‌های گوشتی به ویژه در چند سال اخیر یکی از مهم‌ترین شاخه‌های صنعت غذا به شمار می رود و می‌تواند نقش مهمی در تغذیه و سبد غذایی مصرف کنندگان داشته باشد افزود: با توجه به مواد اولیه مصرفی در تولید سوسیس و کالباس، این فرآورده از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. لذا می‌توان سوسیس و کالباس مرغوب را غذایی کامل دانست زیرا تقریبا تمامی گروه‌های غذایی ضروری شامل پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین و املاح معدنی در آن موجود می‌باشد.

وی تصریح کرد: سوسیس و کالباس به عنوان یک ماده غذایی در رژیم غذایی مردم دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد به طوری که سرانه مصرف در کشورهای آمریکایی 70 کیلوگرم و در اروپا 60 کیلوگرم گزارش شده است. این درحالی است که سرانه مصرف در ایران حدود 3 کیلوگرم می باشد.

مدیرعامل فرآورده های گوشتی رباط کریم با تاکید بر این که تولیدکنندگان سوسیس و کالباس در ایران ملزم به اخذ گواهی استاندارد برای این فرآورده می‌باشند اظهار داشت: این فرآورده تحت نظارت موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و وزارت بهداشت و درمان و سازمان دامپزشکی و غذا و دارو تولید و از لحاظ کیفی و سلامت کنترل شده و به صورت نظارت شده و با دقت بالا تولید می شود لذا مطمئن ترین راه برای تشخیص یک محصول مرغوب و سالم، انتخاب برند شناخته شده و دارای گواهینامه های استاندارد  سازمان غذا و دارو و ایزو، سلامت و حلال می باشند، که اطمینان های لازم به مصرف کنندگان می دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق بر روی بسته ‌بندی ‌های معتبر نام کارخانه، آدرس، تلفن، تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شماره ثبت شرکت، مواد تشکیل‌دهنده، لوگوی استاندارد، لوگوی سازمان غذا و دارو، کد شناسایی  باید درج شده  باشد.

صادقیان با بیان اینکه رنگ، بو و بطور کلی ظاهر سوسیس یا کالباس نمی‌تواند ملاک معتبری برای تشخیص استاندارد بودن این محصولات باشد افزود: توصیه می‌شود از خریدن سوسیس و کالباس‌هایی که با نام‌های متفرقه که تا به حال اسمشان به گوش‌تان نخورده است، خودداری نمایید، چرا که تشخیص مواد اولیه به کاربرده شده در سوسیس و کالباس کار هر فردی نیست و حتی برای تشخیص تقلبات باید آزمایشات دقیق‌تری انجام شود.

مدیرعامل فرآورده های گوشتی رباط کریم با اشاره به اینکه هنگام خرید و نیز نگهداری و مصرف انواع سوسیس و کالباس باید نکاتی را مد نظر قرار داد تصریح کرد: در اغلب یخچال های خانگی انواع غذاها در کنارهم قرار می گیرند، توجه داشته باشید که سوسیس و کالباس حتماً در پوشش های مناسب نگهداری شوند چرا که این محصولات به دلیل حساس بودن، به سرعت  بو و طعم سایر غذاها را به خود جذب می کنند.

صادقیان ادامه داد: وجود لکه های پراکنده (سیاه، سبز روشن یا قهوه‌ای) نشان دهنده رشد و فعالیت میکروارگانیسم ها  می‌باشد که در اکثر موارد به دلیل شرایط نامناسب نگهداری ایجاد می شود.

عضو انجمن تولیدکنندگان فرآورده های گوشتی  با بیان اینکه انجماد سوسیس و کالباس باعث نزول کیفیت و عطر و طعم محصول میگردد توصیه کرد: مردم سعی نمایند  به اندازه مصرف روزانه و حداکثر سه روز خود را از  فرآورده های گوشتی تهیه  و مصرف نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز