خبرگزاری کار ایران

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران خبر داد:

حضور سه برابری شرکت‌های خارجی پس از اجرایی شدن برجام

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران گفت: پس از اجرایی شدن برجام، امسال شاهد حضور سه برابری شرکت‌های خارجی در نمایشگاه هستیم.

به گزارش ایلنا، "کیومرث جلیلیان" دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با بیان این مطلب گفت: اجرایی شدن برجام باعث شده تا دیدگاه جهانی نسبت به جمهوری اسلامی تغییر پیدا کند و حضور سه برابری شرکت‌های خارجی در نمایشگاه نشان از تعامل و اشتیاق این کشورها برای همکاری بیشتر با ایران را دارد.

وی در خصوص ویژگی‌های خاص نمایشگاه امسال با نمایشگاه‌های سال‌های قبل گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های شورای عالی نمایشگاه‌ها و ستاد برگزاری نمایشگاه‌ها، سعی شده تا تعامل با بخش خصوصی بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

جلیلیان ادامه داد: آنچه این نمایشگاه را از نمایشگاه‌های سال‌های پیش متمایز می‌کند، بجز حضور جدی شرکت‌های داخلی برای حضور در نمایشگاه، حضور بسیار پر رنگ شرکت‌های خارجی است که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به حضور شرکت‌های اروپای مرکزی، اسکاندیناوی و شرق آسیا و کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت حضور مستقیم در نمایشگاه اشاره کرد.

وی افزود: دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران در روز یکشنبه 4 مهرماه با حضور 259 شرکت داخلی و 140 شرکت خارجی از 25 کشور جهان همچون آلمان، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، آمریکا، کانادا، چین و ... در محل برگزاری دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به‌کار خواهد کرد.

دبیر دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با اشاره به ثبت نام نمایشگاه‌های وزارت نیرو از جمله نمایشگاه بین المللی آب در انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی  UFI افزود: این انجمن که مقر اصلی آن در فرانسه است، اجازه ورود هر نمایشگاهی به لیست خود را نخواهد داد و نمایشگاه‌هایی که در این لیست قرار خواهند گرفت نمایشگاه‌هایی هستند که دارای نشان استاندارد جهانی خواهند بود که نمایشگاه‌های وزارت نیرو نیز در این لیست قرار دارند.

وی از تأثیر اجرایی شدن برجام در کشور در خصوص برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب سخن گفت و افزود: امسال 140 شرکت خارجی از 25 کشور در نمایشگاه حضور دارند که از این میان، 83 شرکت به‌صورت مستقیم در نمایشگاه حضور پیدا کرده‌اند.

 

جلیلیان با اشاره به حضور برخی شرکت‌های خارجی بصورت پاویون گفت: کشور آلمان بزرگ‌ترین پاویون حاضر در نمایشگاه با حدود 34 شرکت و پس از آن نیز سایر کشورها مانند چین، ترکیه، اتریش بصورت پاویون در نمایشگاه حضور خواهند داشت و این موضوع نیز از تاثیرات مثبت اجرایی شدن برجام در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دوره دهم نمایشگاه بین المللی آب و تاسیسات فاضلاب حضور 25 شرکت خارجی از 16 کشور و در دوره یازدهم حضور 52 شرکت خارجی از 17 کشور به ثبت رسیده است گفت: امسال با افزایش تقریبی 3 برابری شرکت‌های خارجی نسبت به سال گذشته 140 شرکت خارجی از 25 کشور در نمایشگاه حضور دارند که این موضوع نشانگر تعامل خوب و تقویت روابط دیپلماتیک ایران با کشورهای اروپایی است.

دبیردوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب با اشاره به ارائه فناوری‌های جدید در نمایشگاه دوازدهم از سوی شرکت‌های داخلی و خارجی بیان داشت: هدف از حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه به دو جهت است که یکی ازآنها، انتقال فناوری‌های جدیدی در کشور ودیگری جذب سرمایه گذاران خارجی است.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین هدف ما از برگزاری نمایشگاه حمایت از تولیدات داخلی و برقراری ارتباط بین شرکت‌های داخلی و خارجی و در نهایت صدور خدمات فنی و مهندسی خواهد بود.

او تصریح کرد: بیش از 75 درصد شرکت کنندگان در نمایشگاه شرکت‌های تولید کننده داخلی هستند.

افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب روز یکشنبه در ساعت 10 صبح با حضور وزیر نیرو، قائم مقام وزیر، میهمانان داخلی و خارجی و مدیران ارشد وزارت نیرو، نمایندگان مجلس و مدیران صنایع کشور در سال شماره 38 نمایشگاه بین المللی تهران خواهد بود.

 

کد خبر : ۴۱۲۷۱۳