خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد ارس:

برنامه‌ریزی برای تبدیل ارس به قطب برندهای پوشاک

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۴۱۵

رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به شرایط ترکیه ما ازفرصت استفاده کرده و در راستای جذب سرمایه‌گذارخارجی اقدام کرده‌ایم و 70 سرمایه‌گذار از این کشورها به ایران دعوت کردیم و پتانسیل‌های منطقه را برای این تجار تشریح کرده ایم

به گزارش خبرنگار ایلنا، عرب‌باقی رئیس هیات‌مدیره منطقه آزاد ارس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی مدت کوتاه سه و نیم هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ارس صورت گرفته و روز به روز شاهد رشد این منطقه هستیم اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری باعث رشد و شکوفایی اقتصاد کشور و منطقه و همچنین اشتغال شده است.

وی افزود: در این منطقه واحدهای کشاورزی، صنایع تبدیلی و سلولزی و فرآورده های نفتی احداث شده که از واردات جلوگیری می‌کند.

عرب‌باقی با بیان اینکه حمایت جدی از مناطق آزاد کشور یک تکلیف است و همه کسانی که دلسوز مردم و نظام هستند باید این مسئله را رعایت کنند تصریح کرد: منطقه آزاد ارس در حال صنعتی شدن است به طوری که 26 شرکت خارجی در اینجا سرمایه‌گذاری می‌کنند ضمن اینکه شرایط کنونی ترکیه نیز به رونق گرفتن این منطقه کمک کرده و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شده که به زودی شاهد سرمایه‌گذاری جدید در ارس خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط ترکیه ما ازفرصت استفاده کرده و در راستای جذب سرمایه‌گذارخارجی اقدام کرده‌ایم و 70 سرمایه‌گذار از این کشورها به ایران دعوت کردیم و پتانسیل‌های منطقه را برای این تجار تشریح کرده ایم و تصمیم گرفته شد که تعدادی از آنها در بخش پوشاک در ایران سرمایه‌گذاری کنند و تولیداتشان با همان برند انجام شود.

وی همچنین گفت: چهارده فرآورده نفتی نیز از جمله فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این منطقه است که اکثراً توسط سرمایه‌گذاران آذری و ارمنستان سرمایه‌گذاری خواهد شد.

تعریف 7500 میلیارد تومان پروژه عمرانی در ارس طی سه سال گذشته

پورمهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: منطقه ارس براساس رسالتی که تدوین شده حرکت می‌کند.

وی افزود: برخی انتقاد می‌کنند که مناطق آزاد تبدیل به مناطق واردات کالا شده در حالی که باید گفت اقتصاد با همه اضلاع آن مهم است. در کنار صادرات، واردات و تجارت نی باید صورت گیرد و ارس نیز امروز به سمت مسئولیت و هدفی که تعریف شده پیش می‌رود.

پورمهدی تصریح کرد: طی سه سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مالی و مشکلات اقتصادی بیش از شش هزار پروژه خدماتی و عمرانی را در استان افتتاح کردیم که بخشی از آنها را با 7500 میلیارد تومان منطقه آزاد تقبل کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز