خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک پارسیان در جمع خبرنگاران:

بی اعتمادی به نظام پولی ایران در دنیا در حال فروپاشی است

پرویزیان با اشاره به توافقات در مناسبات خارجی در سطح بین الملل گفت: بحث اعتمادسازی بین نهادهای پولی داخلی و خارجی در حال انجام است و بی اعتمادی به نظام پولی ایران در دنیا در حال فروپاشی است.

کورش پرویزیان در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه موضوع مهم درحوزه پولی یک رفتار پایدار و بلند مدت است، افزود: این پایداری در کسب و کار مردم بسیار اثرگذار است و اطمینان بخشی مناسبی به رفتار فعالین اقتصادی می بخشد.

او با اشاره به اینکه نهادینه کردن یک سیاست پولی مناسب تنها یک روی سکه است، عنوان کرد: یکی دیگر از رفتارهای مهم استقلال در سیاست گذاری پولی است که این امکان را فراهم می کند تا در بلند مدت متناسب با موضوعات حوزه سیاست گذاری مناسب صورت گیرد.

پرویزیان تصریح کرد: در سال های گذشته یکی از مهم ترین سرفصل های سیاست گذاری پولی بحث تورم بوده است و در این راستا سیاست گذاران مالی، دولت و حوزه سیاست گذاری کشور نیز با آن هماهنگ شده اند. ما نیز این سیاست را اعمال کرده ایم تا از این فرایندحمایت کرده و آن را تقویت کنیم.

او ضمن تاکید بر اعمال سیاست ها و تدابیر مناسب در این زمینه از سوی بانک مرکزی گفت: پایبندی به سیاست گذاری پولی نیز موضوعی است که باید به آن توجه شود و امیدواریم که مجموعه سیاست های لازم برای اجرای سیاست های گذشته اجرایی شود و همچنین در تصمیم گیری سرعت افزایش یابد تا رونق و شادابی لازم در چرخه اقتصادی کشور شکل گیرد.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: هم زمان با اتخاذ سیاست های پولی تمرکز بر رونق اقتصادی نیز وجود داشت و دراین راستا به دلیل وجود رکود همراه با تورم  دولت بسته هایی را اعلام کرد تا شرایط موجود را کنترل کند و در این راستا بسته هایی را اعلام کردند تا تقاضا در جامعه تحریک شود.

پرویزیان درباره نرخ سود بانکی نیز گفت: ما در این راستا منافع مردم و کسب و کارها را در نظر گرفته ایم و منافع بانک را نیز در نظر می گیریم اما اولویت منافع مردم و کشور است. ما خواهش کردیم تا میان کاهش نرخ سود سپرده و نرخ سود تسهیلات یک سال تنفس وجود داشته باشد تا ما بتوانیم سودهای متعهد شده تا تیر ماه امسال را که ١٨ درصد بود پرداخت کنیم و کاهش همزمان آن مشکلاتی برای بانک ها بوجود می اورد که در نهایت به مردم نیز منتقل می شود.

بانک ها مهر ماه امسال با حمایت بانک مرکزی درحوزه کارت اعتباری مرابحه وارد عمل می شوند

او ادامه داد: سال گذشته بسته هایی از سوی دولت اعلام شد که در آن کارت های خرید کالا و همچنین تسهیلات خرید خودرو برای تحریک تقاضا وجود داشت و دراین راستا 110 هزار خودرو داخلی فروش رفت اما در بحث کالاهی ایرانی طرح به پیش نرفت و اکنون تغییراتی در آن اعمال و تبدیل به کارت اعتباری برای خرید شده است و از مهر ماه امسال بانک ها با حمایت بانک مرکزی در این راستا وارد عمل می شوند و امیدواریم این مارت ها به فضای اقتصادی کشور کمک کند.

در بحث کارت اعتباری به دنبال الگویی مناسب هستیم

او درباره کارت های اعتباری نیز تصریح کرد: بحث عقد مرابحه که در سال های اخیرمطرح شد اکنون در شبکه بانکی جا افتاده است و جایگاه خود را پیدا کرده اما در بحث کارت اعتباری به دنبال الگویی مناسب هستیم که تجربه و پذیرفته شده باشد تا خطری که دوستان به آن اشاره می کنند پیش نیاید و کارت اعتباری و عقد مرابحه با یکدیگر ترکیب نشود.

پرویزیان ادامه داد: پیشنهاد ما برای کارت های اعتباری به این صورت است که فردی به فروشگاه مراجعه کرده و بدون وجود پول در کارت خرید خود را انجام میدهد و باید ظرف مدت 45 روز آن را به بانک پرداخت کند و در صورت عدم پرداخت تا 36 ماه تقسیط می شود اما بهتر است این پول در مدت مشخص شده پرداخت شود تا فرد متقاضی بتواندباز هم از کارت خود استفاده کند وگرنه تا مدت اتمام تقسیط نمی تواند از کارت خوداستفاده کند.

او اظهار کرد:بانک پارسیان به دنبال آن است که به شبکه بانکی بین المللی متصل شود تا افراد بتوانند در کشورهای دیگر نیز از ان استفاده کنند.

بی اعتمادی به نظام پولی ایران در دنیا در حال فروپاشی است.

پرویزیان با اشاره به توافقات در مناسبات خارجی در سطح بین الملل گفت: بحث اعتمادسازی بین نهادهای پولی داخلی و خارجی در حال انجام است و بی اعتمادی به نظام پولی ایران در دنیا در حال فروپاشی است.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: در کارت های ارزی اگر باز پرداخت از تایم معمول عبور کند مشتری شامل جریمه هایی بالاتر از حد عرف می شود و اگر بخواهیم کارت اعتباری کارامد داشته باشیم باید این مسیر را دنبال کنیم که بحث های مختلفی در این زمینه مطرح شده که در بخش نامه بانک مرکزی به آن اشاره شده است.

او افزود:شاید توقعات از این موضوع فراتر بود اما بخشی از مشکلات مربوط به استانداردهای بانکی کشور، برخی مربوط به شرایط خود بانک های داخلی و بخش دیگر مربوط به مشکلات خارجی است که هنوز به طور کامل مرتفع نشده است.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: در این مدت هیات های مختلف تجاری با همکاری اتاق های بازرگانی ایران و سراسر کشور به ایران آمدند تا بازار کشور را ارزیابی کنند و کما بیش نیز شاهد ابراز علاقه این هیات های خارجی برای ورود به ایران هستیم.

در برنامه ششم توسعه به دنبال رشد 8 درصدی اقتصاد هستیم

او با بیان اینکه باید به دنبال این باشیم که تعادل اقتصادی کشور چگونه برقرار خواهد شد، افزود: در برنامه ششم توسعه به دنبال رشد 8 درصدی اقتصاد هستیم باید و باید برای رسیدن به آن به دنبال این باشیم که چطور و چگونه توان رسیدن و تامین آن را خواهیم داشت.

پرویزیان ضمن تاکید بر ناهماهنگی میان سیاست های مختلف موجود در حوزه سیاست گذاری، گفت: ممکن است سیاست های پولی اعمال شود اما در سیاست های تجاری، بازرگانی و ... شاهد ناهمگونی با آن باشیم که در کل به برایند های مورد انتظار دست نیابیم و باید این سیاست ها تعدیل و اصلاح شود تا به این هماهنگی و انسحام دست پیدا کنیم.

او تصریح کرد: اگر درکنار منابع داخلی منابع خارجی نیز تزریق شود به اقتصاد کشور جریان خواهد داد و می تواند ظرفیت بالاتری برای اقتصاد کشور بوجود آورد و ما نیز در این راستا طرح های تولیدی و عمرانی نیمه تمام کشور را تکمیل می کنیم تا بتوانیم مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت را جبران کنیم.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: فرایند اخذ اعتبار از بانک های خارجی با نهادهای مالی بین المللی به اقتصاد کشور کمک خواهد کرد که سرمایه گذاری قوی تری صورت گیرد.

او با اشاره به سیاست های ابلاغی و اقتصاد مقاومتی گفت: برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری کلان و عام المنفعه در سراسر کشور از جمله طرح های مربوط به انتقال آب آشامیدنی، گازرسانی، بالادستی، استخراج نفت به ویژه طرح میدان نفتی یاران در هویزه ورود کرده ایم.

بانک پارسیان عدد بزرگی را به حمایت از بخش کشاورزی اختصاص داده است.

پرویزیان درباره حمایت از بخش کشاورزی نیز عنوان کرد: طی دو سال گذشته بانک های خصوصی در بخش خرید تضمینی گندم ورود پیدا کرده اند و بانک پارسیان نیز عدد بزرگی را به این بخش اختصاص داده است.

او افزود: بانک پارسیان برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط، دانش بنیان و تجارت بلوک های خاصی را اختصاص داده است که این بندها مربوط به اجرای اقتصاد مقاومتی است تا بیکاری را به حد قابل قبولی کاهش دهیم و درآمدهایی را از طریق خلق و توسعه و به کارگیری ایده های خود جوانان ایجاد کنیم.

پرویزیان بیان کرد: بانک پارسیان به دلیل زنجیره بزرگ خدماتی خود می تواند تمام خدمات را به صورت یکجا به مردم ارائه کند.

عملکرد بانک پارسیان در قبال ثامن الحجج در کشور الگو شد

او درباره موسسه ثامن الحجج نیز گفت : بر اساس آخرین امار بانک مرکزی از یک میلیون و٣٥٠ هزار حساب این موسسه تنها ٣٣ هزار حساب باقی مانده که شامل رقم های بالایی هستند.

پرویزیان ادامه داد: از نظر تعداد سپرده گذاران تنها ٢٢ هزار نفر هستند و حجم عمده آنها از بهمن ماه سال گذشته تا اردیبهشت پرداخت شده اند که شامل حساب های خرد هستند.

او تصریح کرد: بانک مرکزی و ما با درک نگرانی های سپرده گذاران تلاش می کنیم تا پول در کمترین زمان پرداخت شود.

مدیرعامل بانک پارسیان ادامه داد: برای پرداخت سپرده های بالای ١٠٠ میلیون تومان به ما ابلاغ شده است که ٣٥ میلیون آن را پرداخت کرده و باقی رادر مدت یک سال به فرد بازگردانیم.

او تصریح کرد: برای انجام این کار هیچ سپرده ای به بانک پارسیان منتقل نشده است و این تنها تعهدی است که بانک مرکزی به ما داده تا پول را به بانک پرداخت کند.

کد خبر : ۴۱۲۴۰۵