خبرگزاری کار ایران

گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد:

56 درصد حجم معاملات بورس تهران در اختیار 3 صنعت

سه صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری" و "شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی" به ترتیب با 31، 16 و 9 درصد از حجم معاملات، درمجموع 56 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت بورس، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه شرکت بورس تهیه و منتشر می شود، عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت ارزیابی می شود.

در هفته منتهی به 24 شهریور 95، حجم معاملات بورس تهران، 1 میلیارد و 997 میلیون سهم و ارزش آن 4 هزار و 51 میلیارد ریال بوده است. شاخص کل و شاخص قیمت (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 0.4درصد کاهش و شاخص کل و شاخص قیمت (هم‌وزن) این بورس 0.5 درصد افزایش داشته‌اند.

در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 0.3 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 0.6 درصد و قیمت یورو مبادله‌ای 0.1 درصد کاهش داشته است. در این مدت نرخ یورو مبادله‌ای 0.2 درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، در هفته منتهی به بیست‌وچهارم شهریور سال جاری، صنعت "استخراج زغال‌سنگ" با بازدهی 19.7+ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت "ساخت محصولات فلزی" با افت 6.3 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در مدت یادشده و در میان شرکت ها، "داده‌پردازی ‌ایران‌" با 20.8+ درصد و "ملی‌ سرب‌ و روی‌ ایران‌" با 10.9- درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتند.

در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته منتهی به بیست‌وچهارم شهریور 1395، شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با رشد 0.6 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس آمستردام (AEX) با افت 4.8 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

مطابق این گزارش در 7 روز منتهی به بیست‌وچهارم شهریور قیمت انواع نفت با کاهش مواجه بوده و در این میان قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 4.2، 4.4 و 1.4 درصد افت کرد. در مدت مشابه و در بازارهای جهانی، قیمت فلزات اساسی با نوسان همراه بوده و در این میان مس با 2.6 درصد، بیشترین و نقره با 3.9- درصد، کمترین بازدهی را داشتند.

 

کد خبر : ۴۱۱۸۹۳