خبرگزاری کار ایران

طیب‌نیا خبرداد؛

تدوین برنامه عملیاتی برای صنعت بیمه/ ریسک بیمه‌ها کاهش می‌یابد

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین برنامه عملیاتی برای صنعت بیمه خبرداد و گفت: صنعتی که باید ریسک‌ها را پوشش دهد، خود نباید در معرض ریسک باشد.

به گزارش ایلنا و به نقل از بیمه مرکزی، علی طیب‌نیا در مجمع عمومی سالیانه بیمه مرکزی، عملکرد این سازمان در راستای اعتلای صنعت بیمه را قابل قبول دانست و افزود: راهکارهای مناسبی برای دستیابی به اهداف بلندمدت در صنعت بیمه اتخاذ شده است؛ این در حالی است که صورت‌های مالی بیمه مرکزی مثبت است و برخی مشکلات و کاستی‌های این صنعت با برنامه‌ریزی و پیشنهادات کاربردی ارائه شده، برطرف خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: صنعت بیمه به لحاظ داشتن سهم در تولیدات کشور و ترکیب انواع پوشش‌های بیمه‌ای، دارای مشکلات زیادی است و قاعدتا صنعتی که باید ریسک‌ها را پوشش دهد، نباید خودش در معرض ریسک باشد.

وی تصریح کرد: برای بیمه مرکزی هم به مانند سایر حوزه‌های وزارتخانه برنامه عملیاتی تدوین شده و در آن، با استفاده از نظرات کارشناسان بیمه مرکزی تلاش شده بود تا به اهداف از پیش تعیین شده محقق شود.

طیب نیا با اشاره به انعطاف این برنامه افزود: این برنامه قابلیت بازنگری و اصلاح در بازه‌های مختلف زمانی را دارد تا رفتارهای اجرایی ما به صورت سنجیده و منطبق با برنامه باشد و از روزمره‌گی پرهیز شود.

رئیس مجمع بیمه مرکزی، ابراز امیدواری‌کرد، صنعت بیمه به جایگاه مناسب و شایسته‌ای برسد و با پوشش دادن ریسک‌ها و اطمینان دادن‌ها، زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر فراهم کند.

 

کد خبر : ۴۱۱۷۸۶