خبرگزاری کار ایران

60 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید امسال پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۰۹۷۶

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پرداخت 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در سال جاری گفت: بزرگترین مشکل واحدهای تولیدی راکد و نیمه راکد در کشور کمبود نقدینگی است.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، رضا رحمانی روز چهارشنبه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ملکان با اشاره به اینکه 83 هزار واحد از 87 هزار واحد تولیدی و صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند، گفت: بیشتر این واحدها با ضعف بازاریابی مواجهند.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست های دولت احیای مجدد واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه فعال است، خاطرنشان کرد: طبق توافق با بانک مرکزی 160هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق این واحدها اختصاص یافته است.

رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید از ابتدای امسال اجرایی شده است، گفت: چک برگشتی، بدهی بانکی، مشکل بیمه و مشکل مالیاتی از جمله مشکلات واحدهای تولیدی است .

وی اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون برای هفت هزارو 500 واحد تولیدی و صنعتی متقاضی تسهیلات رونق تولید 60 هزار میلیارد ریال توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سه هزار واحد از این واحدهای تولیدی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و بقیه در حوزه فعالیت سایر وزارتخانه ها هستند.

رحمانی با اظهار تاسف از جذب کم این تسهیلات در آذربایجان شرقی، بر رفع موانع بانکی و معرفی بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز