خبرگزاری کار ایران

نماینده اتاق بازرگانی چین:

تفکر مردم ایران در خصوص کالاهای چینی را اصلاح می‌کنیم

نماینده اتاق بازرگانی چین گفت: حذف واسطه‌ها یکی از اهداف ماست زیرا واسطه‌های ایرانی و چینی دغدغه کیفیت کالا را ندارند و به دنبال سود بیشتر هستند و در چین نیز تاجران ایرانی بیشتر از واسطه‌ها خرید می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست خبری هفته تجاری چین که با حضور مدیران شهر نمایشگاهی آفتاب و نماینده اتاق بازرگانی چین در تهران برگزار شد، برنامه‌های این نمایشگاه اعلام شد.

بهزاد معاون بین‌الملل شهر آفتاب اظهار داشت: تا پایان سال جاری 16 نمایشگاه در این شهر برگزار می‌شود که نمایشگاه ETW از اهمیت بسزایی برخوردار است.

بهزاد تصریح کرد: نمایشگاه از 29 شهریور تا 31 در فضایی بالغ بر 10 هزار متر مربع با حضور 230 شرکت برگزار می‌شود و در آن آخرین دستاوردهای تکنولوژی و ماشین‌آلاتی در صنایع مختلف از قبیلی آی پی ، تجهیزات برق و نیروگاهی، هایتک ساختمانی ، تجهیزات پالایشگاهی ، انرژی و فنی مهندسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در حاشیه این نمایشگاه دو کنفرانس برای معرفی ظرفیت‌های کشورمان برای سرمایه‌گذاران چینی و نحوه چگونگی انتقال تکنولوژی برگزار خواهد شد.

در ادامه این نشست خبری سی چیا او ، قائم مقام شرکت برگزار کننده این نمایشگاه با اشاره به سفر رئیس جمهور کشور خود به ایران گفت: در سال 2013 رئیس جمهور چین طرح احیای جاده ابریشم را مطرح کرد که مورد استقبال بسیاری از کشورها قرار گرفت و با توجه به اینکه ایران نقطه اتصال شرق و غرب است این کشور برای ما اهمیت زیادی دارد.

نماینده اتاق بازرگانی چین افزود: متاسفانه کالاهای چینی در ایران و سایر کشورها خوشنام نبوده‌اند که این به سبب تمایل تاجران دو کشور برای سود بالا و ارزان خرید کردن بوده است لذا ما قصد داریم با برگزاری این ننمایشگاه که مسئولیت اصلی آن به عهده اتاق بازرگانی چین است نشان دهیم که کشور ما چه در زمینه تکنولوژی و چه در زمینه کیفیت کالا از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: به طور مثال گوشی‌های آیفون در این کشور تولید می‌شود و همین نشان دهنده این است که تولید کنندگان چینی از کیفیت و تکنولوژی روز برخوردار هستند. در واقع هدف ما از این نمایشگاه بالا بردن سطح توقع مصرف کننده ایرانی از کیفیت کالای چینی است تا تاجران دو کشور مجبور شوند کالای باکیفیت عرضه کنند.

وی ادامه داد: تمام شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از فیلتر اتاق بازرگانی چین رد شده‌اند و دولت چین برای حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه سوبسیدهای زیادی پرداخت کرده است.

سی چیا او ادامه داد: این نمایشگاه فقط برای عرضه کالا نیست بلکه تعداد زیادی از شرکت‌های دولتی چین در این نمایشگاه حضور دارند تا پتانسیل‌های ایران را برای سرمایه‌گذاری مستقیم بررسی کنند به طور مثال از اتاق بازرگانی هر استان چین یک هیئت تجاری در این نمایشگاه حضور دارند که هیچ کالایی برای عرضه ندارند و فقط برای سرمایه‌گذاری به ایران می‌آیند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ایران برای گردشگری گفت: در حال حاضر 2 هزار و 500 شرکت چینی در امارات متحده عربی در زمینه گردشگری فعالیت می‌کنند و دولت چین و اتاق بازرگانی تمایل دارند این شرکت‌ها فعالیت خود را در ایران آغاز کنند به همین جهت هیئتی به نمایندگی از این شرکت‌ها در ایران حضور پیدا خواهد کرد و ضمن حضور در نمایشگاه از شهرهای تاریخی و توریستی ایران بازدید خواهد کرد تا زمینه را برای حضور گردشگران چینی در ایران مهیا کنند.

وی با اشاره به دیگر هدف این نمایشگاه گفت: حذف واسطه‌ها یکی از اهداف دیگر ما در این نمایشگاه است زیرا واسطه‌های ایرانی و چینی دغدغه کیفیت کالا را ندارند و به دنبال سود بیشتر هستند و در چین نیز تاجران ایرانی بیشتر از واسطه‌ها خرید می‌کنند بر همین اساس ما قصد داریم در حاشیه این نمایشگاه با برگزاری نشست‌های رودررو بین صنعگتران ایرانی و چینی علاوه بر حذف واسطه‌ها زمینه انتقال تکنولوژی و فناوری را به ایران مهیا کنیم.

کد خبر : ۴۱۰۷۰۴