خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی :

60 ‌کیلومتر دیگر از راه آهن قزوین- رشت آماده ریل گذاری است

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۸۴۸

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: ۷۱ کیلومتر از مسیر راه‌آهن قزوین - رشت تاکنون ریل‌گذاری شده است و ۶۰ کیلومتر دیگر نیز رشت به رستم‌آباد آماده ریل‌گذاری است.

‌به گزارش خبرگزاری ایلنا و به  نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، علی نورزاد در بازدید از راه‌آهن قزوین- رشت‌، عنوان کرد: راه‌آهن قزوین - رشت یکی از مهمترین خطوط ریلی در دست احداث کشور است. در حال حاضر این مسیر ریلی 93 درصد در بخش زیرسازی و 19 درصد در بخش روسازی پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات ریل‌گذاری بخش‌هایی از مسیر نیز انجام شده است.

نورزاد در خصوص تکمیل عملیات زیرسازی مسیر بیان کرد: 60 کیلومتر مسیر از سمت قزوین و 11 کیلومتر از طرف رشت ریل‌گذاری شده است و 62 کیلومتر دیگر از سمت رشت نیز آماده ریل گذاری است و تاکنون 11 هزار و 560 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات راهسازی در مناطق شمالی کشور را به لحاظ شرایط ویژه جغرافیایی دارای پیچیدگی‌های خاصی دانست و اظهار داشت: تلاش برای حفظ بافت اکولوژیک منطقه و کمترین آسیب زیست محیطی از یک سو و گستردگی مناطق مسکونی و کشاورزی از سوی دیگر سبب می‌شود تا عملیات راهسازی در این مناطق با مسائل و موانع گوناگونی مواجه شود.

نورزاد در خصوص مزایای بهره‌برداری از این خط‌آهن اظهار داشت: این خط ریلی موجب ارتباط ریلی استان گیلان و بندر انزلی با شبکه راه‌آهن سراسری و نیز خلیج فارس با برقراری ارتباط ریلی بین تهران- قزوین- رشت- بندر انزلی و ادامه آن تا آستارای ایران و آستارای جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهای منطقه قفقاز، می‌شود.

وی تکمیل کریدور ترانزیتی شمال - جنوب را از دیگر مزایای بهره‌برداری این پروژه برشمرد و افزود: خط آهن قزوین - رشت موجب ارتباط روسیه و کشورهای آسیای میانه و قفقاز و کشورهای اروپایی با خلیج فارس و شبه قاره هند می‌شود که تسهیل در مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر، بنادر باطومی و پوتی در دریای سیاه را به همراه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز