خبرگزاری کار ایران

مدیر کالایی کارگزاری توسعه کشاورزی:

بازار شکر همچنان رقابتی است

با هماهنگی بورس کالا و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده تا روزانه ۸هزار تن و به‌صورت هفتگی ۴۰هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شود.

مریم هژبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در مورد عرضه شکر در بورس کالا اظهار داشت: زمانی که تقاضا برای خرید شکر بالا رفت برای عرضه آن محدودیت‌هایی گذاشته شد.

این کارشناس محصولات کشاورزی در بورس کالا افزود: موضوعاتی نظیر روز به روز شدن عرضه‌ها و پروانه‌دار شدن محصول شکر باعث داغ شدن بازار شکر و افزایش قیمت آن در بازار شد.

مدیر کالایی کارگزاری توسعه کشاورزی تصریح کرد: البته گفته شد این اقدام فرصتی مناسب برای مصرف کنندگان نهایی شکر است تا از بازار منتفع شوند.

وی میانگین قیمت شکر در قراردادهای سلف را 26460 ریال عنوان کرد و افزود: البته وضعیت رقابتی در قیمت شکر در خریدهای نقدی بیشتر است.

به گزارش ایلنا؛ با هماهنگی بورس کالا و وزارت جهاد کشاورزی مقرر شده تا روزانه 8 هزار تن و به‌صورت هفتگی 40 هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شود.

عرضه شکر در بورس کالا از تیر سال 1389 آغاز شد اما با وجود گذشت 6 سال از آغاز طرح همچنان درب عرضه شکر بر همان پاشنه قدیم می‌چرخد و نیاز به عزم جدی دست‌اندرکاران این صنعت احساس می‌شود تا بازار شکر در بورس کالا رونق گیرد.

کد خبر : ۴۰۴۰۱۲