خبرگزاری کار ایران

با اجرای عملیات تعمیرات اساسی؛

فرآورش گاز مجتمع گاز پارس جنوبی در فصل سرما به طور پایدار انجام می‌شود

پایداری فرآورش گاز شرکت مجتمع پارس جنوبی در فصل زمستان امسال با اجرای عملیات تعمیرات اساسی افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران عصر دیروز (یکشنبه، ٣١ مردادماه) در بازدید از مجتمع گاز پارس جنوبی که به مناسبت هفته دولت انجام شد، گفت: شرکت ملی گاز ایران همواره خدمت نهاد، رو به پیشرفت و توسعه گرا بوده تا جایی که توانسته رضایت مندی مردم و دیگر ذینفعانش را جلب کرده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که کارنامه‌ درخشان این شرکت باعث افتخار و سربلندی در کشور شده است، افزود: هم اکنون سهم گاز در سبد انرژی کشور به بیش از ٧٠ درصد رسیده که این موضوع با تلاش نیروهای توانمند کشورمان محقق شده است.

وی با اشاره به توانمندی کارکنان و متخصصان شرکت ملی گاز ایران در زمان جنگ تحمیلی یادآور شد: با آغاز جنگ تحمیلی، پالایشگاههای ما چندین بار مورد حمله و هجوم هواپیماهای دولت بعثی قرار گرفت و شاهد افتخارآفرینی کارکنان صنعت نفت و گاز در حوزه بازسازی تاسیسات در کوتاه ترین زمان بودیم.

عراقی یادآور شد: در چنین شرایط سخت و دشواری، طراحی و اجرای خطوط لوله‌ گاز و شبکه‌ گازرسانی به شهرها، روستاها، صنایع و نیروگاهها از سوی کارکنان صنعت گاز انجام شد.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: ساخت خطوط لوله‌ سراسری گاز، گازرسانی به شهرها و روستاهای دور افتاده، خودکفایی، تامین و ساخت کالاهای صنعت گاز در داخل کشور سرلوحه‌ کار همکاران شرکت ملی گاز قرار دارد و با هدف تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی شاهد فعالیتهای قابل توجهی در این عرصه بوده ایم.

به گفته‌ وی، در سایه‌ همدلی و اتحاد و دور از مسائل سیاسی باید موانع و مشکلات را برطرف کنیم و بهترین فضا را برای همکاران بویژه کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی به وجود آوریم تا با سرعت به تولید پایدار گاز ادامه دهند.

معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به این که دولت تدبیر و امید در این سه سال فعالیتهای بزرگی انجام داده است، افزود: امروز شرکت ملی گاز ایران، توسعه و بهره‌برداری از یکی  از گسترده ترین حوزه‌ گازی جهان را در اختیار دارد و توانسته چند رتبه پیشرفت را در کارنامه‌ درخشان خود ثبت کند.

 

 

 

کد خبر : ۴۰۳۲۸۹