خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام کرد؛

افزایش 12 درصدی قیمت کود کشاورزی در سال زراعی جدید

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۹۱۲

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: بر اساس برآورد موسسه تحقیقات خاک و آب وزارت جهاد کشاورزی نیاز کود سالانه کشور 4.7 میلیون تن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یزدان سیف مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، بیان داشت: هیچ کمبودی در تامین انواع کود مورد نیاز کشاورزی وجود ندارد اما قیمت نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش خواهد یافت.

او افزود: برای سال زراعی پیش رو 22 نوع کود شیمیایی عالی و بیولوژیک در سبد نهاده‌های کشاورزان قرار خواهد گرفت که در تامین، توزیع و مصرف آن هیچ مشکلی وجود ندارد.

سیف تاکید کرد: در سه سال پایانی دولت گذشته قیمت کود با افزایش قابل توجهی مواجه شد که این امر تقاضا برای مصرف کود را به حدود 2.5 میلیون تن کاهش داد. این درحالی است که نیاز کود سالانه کشور 4.7  میلیون تن است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه گفت: قیمت کود شیمیایی در سه سال دولت گذشته به طور متوسط 143 درصد در هر سال افزایش پیدا کرد این در حالی است که در سه سال دولت روحانی هیچ افزایش قیمتی اعمال نشد. اما برای سال جدید زراعی قیمت این محصول 12 درصد افزایش خواهد یافت. کشاورزان می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌های خدمات حمایتی سراسر کشور کود مورد نیاز را طلب کنند اما اگر در تامین انواع کود شیمایی از طریق این کارگزاری‌ها با مشکل مواجه شوند ازطریق سامانه تلفنی هوشمند 1559 مشکل خود را برطرف خواهند کرد و با کارگزاری‌های متخلف برخورد خواهد شد.

سیف با اشاره به یکی از طرح‌های این شرکت برای جایگزینی ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی فرسوده بیان داشت: 268 هزار دستگاه تراکتور و چهار هزار دستگاه کمباین در کشور عمری بیش از 13 سال دارند که مصرف سوخت آنها را افزایش می‌دهد و جایگزینی مناسب برای این ماشین‌آلات منجر به صرفه جویی 5 هزار میلیارد تومانی در مصرف سوخت خواهد شد که در نهایت به نفع بخش کشاورزی است.

او تاکید کرد: 38 نوع سم کیفی و کم خطر به همراه 18 نوع بذر و رقم جدید در سبد بذر و سموم کشاورزان قرار خواهد گرفت که این بذرها، مقاوم به چالش‌های محیطی مثل سرما و خشکی هستند و عملکرد بالایی نیز دارند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در پایان تاکید کرد که باید ماشین‌آلات و سموم کشاورزی مناسب را در اختیار کشاورزان قرار داد که این امر منجر به بهبود وضعیت کشاورزی خواهد شد و لازمه چنین امری دانش‌بنیان کردن رفتار تولیدی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز