خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی به ایلنا خبر داد:

احتمال شکستن رکورد خرید تضمینی گندم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ارزش ریالی کل گندم‌های خریداری شده از کشاورزان را حدود 137 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

علی قنبری -مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی- در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص روند خرید تضمینی خرید گندم از کشاورزان بیان داشت: بیش از 10 میلیون و 700 هزار تن گندم خریداری شده است و احتمال دارد که رکورد خرید تضمینی این محصول در سال جاری شکسته شود.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که چند در صد از مطالبات گندم‌کاران پرداخت شده است؟ ، بیان داشت: تا کنون نزدیک به 45  درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی مهم‌ترین دلیل کندی پرداخت‌ها را مشکلات مالی دولت به واسطه کاهش درآمدها عنوان کرد.

علی قنبری افزود: محموله‌ گندم خریداری شده توسط 1132 مرکز خرید فعال تحویل ودر مراکز استاندارد ذخیره سازی شده است خرید تضمینی گندم هم اکنون درکشور ادامه دارد و مراکز خرید این شرکت تا اوایل مهرماه محموله‌های گندم عرضه شده از سوی کشاورزان را خریداری می کنند.

گفتنی است که بیشترین میزان خرید گندم در کشور مربوط به دولت اصلاحات با میزان بیش از ۱۱میلیون تن است و طبق گفته دولت  امسال نیز برای دومین سال متوالی کشور در زمینه تأمین گندم مورد نیاز خودکفا شده و با آهنگ فعلی خرید، امکان شکسته شدن رکورد تاریخی تولید و خرید این کالا در کشور دور از واقعیت نیست.

کد خبر : ۴۰۱۶۹۳