خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایلنا:

ایرلاین تازه تاسیس، مجوز پرواز گرفت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تاکنون سه ایرلاین جدید از وزارت راه و شهرسازی موافقت اصولی گرفته است ، گفت: یکی از این ایرلاین‌های تازه تاسیس مجوز پروازهای چارتری را گرفت.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه ایرلاین سپهران به تازگی مجوز پرواز گرفته است، گفت: یک ایرلاین جدید به جمع شرکت‌های هواپیمایی کشورمان اضافه شد و سپهران ایرلاین از این پس می‌تواند پروازهای چارترهای را برقرار کند.

وی با بیان این ایرلاین هنوز موفق به کسب مجوز پروازهای برنامه‌ای نشده است، گفت: طبق مقررات جدید وزارت راه و شهرسازی ایرلاین‌هاباید حداقل 300 میلیارد تومان دارایی داشته باشند که این ایرلاین هنوز نتوانسته به این سقف برسد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به ‌آخرین وضعیت دو ایرلاین دیگر که سال گذشته موفق به دریافت موافقت اصولی شدند، گفت: یکی از ایرلاین‌ها هنوز نتوانسته است تعداد هواپیماهای خود را به حد نصاب برساند هر چند که موافقت اصولی دریافت کرده است اما به دلیل کم بودن تعداد هواپیماها هنوز موفق به دریافت مجوز پرواز نشده است.

اسعدی سامانی با بیان اینکه تنها سه ایرلاین ماهان ، ایران ایر و آسمان توانسته‌اند دارایی‌های خود را به حد نصابی که وزارت راه و شهرسازی تعیین کرده برسانند ، ادامه داد: سایر ایرلاین‌ها از وزیر راه و شهرسازی درخواست افزایش بازه زمانی مهلت تعیین شده را دارند.

وی تاکید کرد: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم که مهلت کفایت سرمایه ایرلاین‌ها را به 2 سال افزایش دهد چرا که ایرلاین‌ها توانایی افزایش ارزش دارایی‌های خود را در مدت تعیین شده ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه با محدود  کردن فعالیت‌های ایرلاین‌های داخلی به اقتصاد داخلی ضربه می‌زنیم، گفت: در صورت اینکه فعالیت هر یک از شرکت‌های هواپیمایی کم شود این فرصت و بازار را به ایرلاین‌های خارجی داده‌ایم که این به نفع اقتصاد کشورمان نیست.

کد خبر : ۴۰۱۶۵۰