خبرگزاری کار ایران

مردم چقدر یارانه گرفته‌اند؟

سازمان هدفمندی یارانه ها شب گذشته شصت وششمین مرحله یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه سال جاری را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرد که بر این اساس دریافتی هر یارانه بگیر از ابتدای اجرای این طرح تا مرداد ماه به سه میلیون و سه هزار تومان رسید.

به گزارش ایلنا؛  فاز نخست قانون هدفمندی یارانه ها از ۲۸ آذر ۱۳۸۹در دولت نهم کلید خورد که در مجموع متقاضیانی که از ابتدا تاکنون در فهرست سازمان هدفمندی قرار دارند، ۳ میلیون و ۳هزار تومان یارانه نقدی دریافت کرده اند.

دولت در سال گذشته حذف ثروتمندان از لیست یارانه بگیران را بر حسب دهک‌های اعلام شده آغاز کرد ضمن اینکه در چهارماه ابتدای ‌سال ٩٥ حدود ٢٠٠‌هزار نفر را از ثروتمندان را از لیست کمک‌های نقدی خط زده است.

البته حذف یارانه ها در تیرماه سال جاری نیز منجر شد تا تعداد معدودی از یارانه بگیران شامل مدیران، مسوولان دولتی و حدود ۵۰ نفر از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی نیز از لیست یارانه بگیران کنار گذاشته شوند.

مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۳۹۵کل کشور دولت را مکلف کرد تا با بررسی بانک‌های اطلاعاتی موجود، حدود ۲۴ میلیون نفر از یارانه بگیران را که از اقشار ثروتمند جامعه و بی نیاز هستند، حذف کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز بر اساس مصوبه هیات وزیران، مسئول تشخیص نیازمندی خانوار برای دریافت یارانه نقدی است.

دولت با توجه به لزوم بررسی دقیق تر بانک های اطلاعاتی سعی دارد تا کمترین درصد خطا را در حذف یارانه اقشار غیر نیازمند به کار گیرد.

 

کد خبر : ۴۰۱۶۱۶