خبرگزاری کار ایران

مدیر بازاریابی آرین موتور در گفت‌وگو با ایلنا:

بازار خودروهای وارداتی از رکود خارج شده است

شکوهی گفت: در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی وارداتی از محصولات این شرکت به نام میراژ است که قیمت آن 71 میلیون و 330 هزار تومان با احتساب تمام هزینه‌ها است.

مدیر بازاریابی شرکت آرین موتور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: این مجموعه، نمایندگی انحصاری خودروهای میتسوبیشی ژاپن، دی اس فرانسه، کامیونت جک و ماشین آلات راه‌سازی هیتاچی ژاپن در ایران دارا است.

شکوهی در پاسخ به پرسشی در خصوص تاثیر برجام و توافق هسته ای بر بازار خودرو ایران، گفت: پس از برجام بازار از حرکت ایستاد زیرا مردم انتظار داشتند قیمت دلار کاهش پیدا کند و متعاقب آن کالاها ارزان‌ شوند که سرانجام پس از گذشت مدتی مردم به این نتیجه رسیدند که قرار نیست نرخ دلار کاهش یابد و از ابتدای سال جاری بازار به روال سابق بازگشت.

وی ادامه داد: قیمت خودرو از مولفه‌های خاصی از قبیل نرخ ارز، عوارض گمرکی، هزینه‌های شماره‌گذاری و اخذ مجوزهای دولتی و .... پیروی می‌کند. ماحصل برجام برای واردات خودرو این بود که محصولات به جای اینکه از طریق واسطه وارد کشور شود اکنون مستقیم از کارخانه تحویل می‌شود. اما این حذف واسطه هنوز تاثیر خود را بر قیمت خودرو نگذاشته است زیرا هنوز خودروهای وارداتی سفارش قبل هستند و به تازگی کارخانه مبدا اقدام به تولید سفارش‌های مستقیم از نمایندگی ایران کرده است. ضمن آنکه تعداد نمایندگی‌های خودروسازها در کشور محدود هستند و در حال حاضر بیشتر نمایندگی‌ها با واسطه با کارخانه در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: بیشتر خودروسازان مطرح جهان منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند و بعد از آن تصمیم دارند که نمایندگی‌های خود را در ایران فعال کنند یا از طریق واسطه همچنان با ما کار کنند.

وی در مورد خودروهای میتسوبیشی گفت: در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی وارداتی به کشور، یکی از محصولات برند میتسوبیشی به نام میراژ بوده که قیمت آن 71 میلیون و 330 هزار تومان با احتساب تمام هزینه‌ها است.

خودروی لنسر نیز با 127 میلیون و 800 هزار تومان نیز از استقبال خوبی برخوردار بوده ضمن آنکه اوتلندر 2400 سی سی نیز با قیمت 206 میلیون مشتریان خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: ما قصد داشتیم خودروهای هیبریدی این کمپانی را به ایران وارد کنیم اما کمپانی میتسوبیشی استانداردهای خاص خود را دارد زیرا این خودروها برای کشورهایی که حداکثر دمای آنها 50 درجه است تولید شده و از نظر آنها ایران جزو کشورهای گرم‌سیر است. بر همین اساس ما مستنداتی را به میتسوبیشی ارائه کردیم که به غیر از دو استان جنوبی، بقیه استان‌های ایران دمای‌ آنها زیر 50 درجه است. امیدواریم با توجه به مستندات ارائه شده بتوانیم نظر مدیران این برند ژاپنی را جلب کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار دستگاه از خودروهای میتسوبیشی در ایران تردد می‌کنند که با توجه به استقبال خیره‌کننده‌ای که امسال صورت گرفته انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند و امیدواریم نسبت به سال قبل فروش ما تا 3 برابر افزایش پیدا کند.

وی در پایان افزود: در خصوص برند فرانسوی DS نیز ما تنها شرکتی هستیم که تست درایو برای مشتریان قرار داده‌ایم به طوری که هر فردی که خواهان خرید محصولات ما باشد می تواند خودرو را در تهران و با رزرو زمان از طریق خانه دی اس تهران، تست کند.

کد خبر : ۴۰۱۰۰۰