خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو:

امحاء 13 خودروی لوکس درس عبرتی برای قاچاقچی ها است/خودروها متعلق به یک نفر است

asdasd
کد خبر : ۴۰۰۴۸۸

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو موضع صریح این انجمن را امحاء و از بین بردن کالای قاچاق، پیرو منویات مقام معظم رهبری دانست.

به گزارش ایلنا، میثم رضایی با اعلام این مطلب، از امحاء و نابودی 13خودروی لوکس قاچاق حمایت کرد و آن را درس عبرتی برای قاچاقچی های ریز و درشت کشور دانست.

به گفته وی، رسیدگی به پرونده خودروهای لوکس قاچاق از سال گذشته آغاز شده است و در حال حاضر شاهد اعلام حکم آن هستیم.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه موضع صریح این انجمن، امحاء و از بین بردن کالای قاچاق پیرو منویات مقام معظم رهبری است، اظهار داشت: موضوع صادرات این خودروها و یا فروش قطعات آن نیز در نهادهای متولی و دخیل در این پرونده بررسی شده است و باید بگویم که هزینه صادرات این خودروها از قیمت خودرو بیشتر می شود.

میثم رضایی ادامه داد: موضوع فروش قطعات و لوازم یدکی این خودروها در بازار داخلی نیز به دلیل شبهه در ایجاد مفسده، از دستور کار مسئولان امر خارج و در نهایت تصمیم بر امحای این خودروهای قاچاق در استان فارس گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه متهم این پرونده یک نفر است، تصریح کرد: از 13 خودروی بنز، پورشه، رنجروور و ب.ام.و، تعداد 12 خودرو در استان فارس و یک دستگاه از این خودروها در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو، برخورد قاطع با قاچاقچیان و از بین بردن اجناس کلان قاچاق در پیش چشم مردم را خط جدیدی برای مبازره با قاچاق کالا و ارز دانست که به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب برای مسئولان و متولیان امر، ترسیم شده است.

به گفته میثم رضایی، تا قبل از دستور رهبر انقلاب، سرنوشت کالاهای غیر فسادپذیر مکشوفه قاچاق، یا ماندن در انبارهای سازمان امول تملیکی بود، یا به مزایده گذاشته می‌شد و یا آن طور که اخیرا اعلام شده امکان صادرات مجدد آنها فراهم می‌شد.

وی ادامه داد: وقتی کالای قاچاق از طریق سازمان اموال تملیکی دوباره فروخته شده و به بازار می‌آید قاچاقچیان آنها را خریده و کنار کالای قاچاق خود به بازار عرضه می‌کنند و به عبارت دیگر کالای قاچاق خریداری شده از سازمان اموال تملیکی، به نوعی نقش پوشش در مورد کالای قاچاق کشف نشده را ایفا می کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو خاطرنشان کرد: با فرمان جدید رهبر معظم انقلاب، می‌توان اینطور نتیجه گرفت که از این پس باید برای برخورد موثر با قاچاق کالا، تمامی کالاهای مکشوفه امحاء شده یا به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، به آتش کشیده شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز