خبرگزاری کار ایران

علاء میرمحمد صادقی :

رئیس اتاق ایران باید در اسرع وقت تعیین شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۲۶

11 روز از زمان انتشار متن استعفای محسن جلال پور، رئیس اتاق ایران، می گذرد. پس از موافقت با استعفای جلال پور از ریاست و عضویت هیات نمایندگان اتاق کرمان، قرار شد زمان انتخابت رئیس جدید اتاق ایران در جلسه بعدی هیات نمایندگان اتاق (31 مرداد ماه) تعیین شود. گمانه زنی ها درباره جانشین جلال پور آغاز شده است.

به گزارش ایلنا؛علاءالدین میرمحمد صادقی، به عنوان باسابقه ترین و قدیمی ترین عضو اتاق که سابقه آشنایی او با اتاق ایران به 55 سال پیش باز می گردد، در این زمینه دیدگاه روشنی دارد: «باید در اسرع وقت، در جلسه هیات نمایندگان یا در جلسه ای فوق العاده رئیس اتاق ایران تعیین شود.»

میرمحمد صادقی، نایب رئیس اتاق تهران در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» با اشاره به ملاقات روز دوشنبه خود با محسن جلال‌پور، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت سلامت او می‌گوید: «افراد مختلفی قبل و بعد از انقلاب به عنوان رئیس اتاق انتخاب شده اند اما دوران ریاست جلال پور را یکی از استثنائی ترین زمان‌های مدیریت اتاق ایران می دانم؛ او بین روسا یکی از فعال ترین و پرتلاش ترین و صمیمانه ترین افرادی بود که در اتاق زحمت کشید و نام اتاق را بلند آوازه کرد. ایشان به قدری پرتلاش بود که  شخصا چندین بار به او تذکر دادم که مراقب سلامتی خود باشند.»

میرمحمد صادقی گفت: «از جمله اخلاق‌های جلال پور این است که وقتی مسئولیتی را قبول می‌کند، تا به ثمر رساندن آن دست از تلاش برنمی دارد که در مدت ریاست نیز همینطور بود. طبیعتا هرکس که چنین فشار کاری به خودش وارد کند دچار عارضه ای می شود و با توجه به سابقه بیماری قلبی جلال پور، این اتفاق افتاد.»

میرمحمد صادقی همچنین با اشاره به موفق بودن جلال پور در بخش اقتصادی ادامه داد: «او چند دوره به عنوان صادرکننده نمونه شناخته شده و تاجر اقتصادی خوشنام و معتبری است که به امور خیریه نیز می پردازد. مساله مهم دیگر روابط خیلی خوب اجتماعی اوست؛ ضمن اینکه علاقه مند به انقلاب و ولایت است. در دوره ریاست اتاق نیز دیدم که با جناح‌های مختلف منصفانه برخورد می‌کرد و تمام جناح ها او را به منصف بودن می‌شناختند.»

عضو هیات رئیسه اتاق تهران ضمن اظهار امیدواری نسبت به رفع کامل کسالت جلال پور گفت: «آرزو دارم خدا او را به جامعه اقتصادی ایران برگرداند و اگر ادامه خدمت در اتاق با توجه به موضوع کسالت ایشان میسر نباشد، در دیگر محافل که به حضورش نیاز دارند، مشغول به فعالیت شود.»

استعفا بهانه نمی خواهد

میرمحمد صادقی با اشاره به استعفای جلال پور از سمت ریاست اتاق ایران، اظهار کرد: «گاهی اتفاقاتی در بعضی سازمان‌ها می افتد و رسانه ها بلافاصله شروع به تحلیل و تفسیر اتفاق رخ داده می کنند. درباره کسالت جلال پور نیز برخی رسانه ها تحلیل کردند که این یک نوع بهانه تراشی برای استعفا از ریاست اتاق بوده که ای کاش همینگونه بود و ایشان سلامت بود.»

او ادامه داد: «استعفا بهانه نمی خواهد که فرد خودش را به بیماری بزند. از آنجا که حضور در اتاق افتخاری است، هرکس هر زمان بخواهد می تواند از سمت خود کناره گیری کند. در ملاقات با جلال پور، شاهد بودم که در بستر بیماری قرار داشتند و دستگاه های پزشکی به ایشان متصل بود. انتظار دارم افراد دعا کنند تا نیروهایمان سلامت باشند و هرکجا هستند، منشا خیر و برکت باشند.»

اصلح ترین فرد در سریع ترین زمان به عنوان رئیس اتاق ایران انتخاب شود

میرمحمد صادقی در خصوص تعیین هرچه سریع تر جانشین جلال پور گفت: «وقتی اتفاق جدیدی می افتد، هرکسی به سلیقه خودش شروع به تحلیل و تفسیر این رخداد می کند. باید از اتفاقات گذشته عبرت بگیریم و با درس از آنها عمل کنیم. هرچند اتاق قابل مقایسه با دستگاه‌هایی مثل دستگاه رهبری نیست، اما در عین حال خیلی ها به یاد دارند پس از رحلت امام، بسیاری از دوستان و دشمنان امام شروع به تفسیر و تحلیل و گمانه زنی هایی کردند.»

او ادامه داد: «مجلس خبرگان رهبری با درایت خاص بلافاصله تشکیل جلسه دادند و بعد چند ساعت رهبر بعدی را انتخاب کردند. وقتی این کار انجام شد تمام سر و صداها خوابید و از این طریق اجازه ندادند برخی مطالبی بنویسند که آبروی ایران در معرض خطر قرار بگیرد.»

قدیمی ترین عضو هیات نمایندگان اتاق ایران با توصیه نسبت به عبرت گرفتن از این اتفاق، افزود: «باید هرچه سریع تر، اصلح ترین فرد به کار گرفته شود. چرا که سرعت در کار کم اهمیت تر از دقت در آن نیست. رئیس اتاق به تنهایی مسئولیت زیادی ندارد و هیات رئیسه باید گرداننده و کمک رئیس باشند.»

میرمحمد صادقی با تاکید بر اینکه «در حال حاضر اخلالی در کار اتاق ایجاد نشده» خاطرنشان کرد: «وهمی در جامعه ایجاد شده مبنی بر اینکه وقتی رئیس نیست، تمام کارهای اتاق خوابیده اما همین هیات رئیسه اتاق ایران طی این مدت جلسات بیشتری برگزار کرده و درحال رسیدگی به امور هستند. در بین مردم و رسانه ها ممکن است چنین شایعاتی پخش شود که برای خاتمه دادن به این مساله باید هرچه سریع تر، مثلا در جلسه پیش روی هیات نمایندگان که سی و یکم همین ماه برگزار می شود، رئیس اتاق انتخاب شود.»

او با اشاره به وظیفه سنگین اعضای هیات نمایندگان در انتخاب فرد اصلح، گفت: «همه باید کمک کنند آبروی اتاق که با زحمات زیادی ایجاد و حفظ شده، باقی بماند. از این طریق هم جامعه اقتصادی و هم دیگر اعضا خوشحال می شوند. هیات نمایندگان وظیفه سنگینی دارد و باید بلوغ خود را در انتخاب شایسته ترین فرد و در سریع ترین زمان ممکن به جامعه نشان دهد.»

میرمحمدصادقی که از سال 1357 با حکم امام خمینی (ره) رسما وارد حیطه اداره اتاق ایران شده، افزود: «کسانی که جلال پور را دوست دارند باید به او اجازه استراحت داده و از طریق عدم موافقت با استعفا، به او فشار نیاورند. همانگونه که با استعفای او در اتاق کرمان نیز موافقت شده و عملا امکان ادامه فعالیت ایشان وجود ندارد.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز