خبرگزاری کار ایران

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا :

اتمام ساخت قطعه 4 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۲۳

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان اینکه قطعه 4 آزادراه کنارگذر جنوبی تهران تا پایان سال بها تمام می‌رسد ، گفت: از وزارت راه و شهرسازی می‌خواهیم هر چه زودتر نقاط ایستگاه‌های قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباداله عبدالهی صبح امروز در بازدید از پروژه کنارگذر جنوبی تهران و راه‌آهن سریع السیر تهران – قم – اصفهان که با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان انجام شد، گفت: قرارداد آزادراه کنارگذر جنوبی تهران اسفندماه سال گذشته انجام شده که با توجه به این مدت زمان پیشرفت فیزیکی خوبی حاصل شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری قطعه 4 این پروژه حد فاصل چرم شهر تا قم نهایی می‌شود، گفت: برای نهایی کردن این کریدور تغییراتی انجام شده اما ساخت و ساز در مسیر فعال است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به درخواست وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت رویه بتنی در این مسیر گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی این منطقه بهتر است که بخشی از مسیر هم آسفالت شود ، گفت: اگر رویه بتنی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد این دستور باید ابلاغ شود.

عبدالهی با بیان اینکه اگر بخواهیم تمام مسیر را رویه بتنی کنیم ممکن است در زمان ساخت با تاخیر مواجه شویم و پیشنهاد ما این است که برخی از قطعات آسفالت و برخی دیگر از قطعات از رویه بتنی به صورت آزمایشی استفاده شود.

وی با اشاره به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر توجه به معماری مسیر گفت: ساخت این کریدور و استفاده از معماری خاص هزینه را بالا می‌برد اما این موضوع را هم در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا همچنین درباره پروژه راه آهن تهران – قم – اصفهان گفت: از روند فعلی راضی نیستیم و معتقدم با توجه به حجم کار عقب مانده‌ایم.

وی تاکید کرد: با شرایط فعلی اگر با همین روند پیش برویم نمی‌توانیم در موعد مقرر به اهداف خود برسیم.

وی ادامه داد: این پروژه از اصفهان تا قم 254 کیلومتر است که در زیرسازی آن 75 درصد پیشرفت فیزیکی داریم همچنین حدفاصل قم تا تهران 165 کیلومتر است .

عبدالهی با بیان اینکه از بهمن ماه سال 94 تیم ساخت و ساز در این پروژه فعال است گفت: در حال حاضر 500 نفر از نیروی انسانی ایرانی و 200نفر نیروی انسانی چینی در این پروژه فعال هستند.

وی تاکید کرد: باید نقطه ایستگاه‌ها مشخص شود چرا که کریدور بر مبنای ایستگاه مبدا و مقصد تعیین می‌شود. در حال حاضر پروژه تحت الشعاع واریانت‌ها و مسیر ایستگاه‌ها قرار گرفته است.

عبدالهی تاکید کرد: باید سرعت این قطار قطعی شود که سرعت بر روی 350 کیلومتر در ساعت است یا نه.

وی تاکید کرد: مردم باید مزه قطار پرسرعت را بچشند.

وی افزود: مشکل بعدی در این پروژه تملک اراضی است که این پروژه در برخی از مسیرها معارض دارد که باید با معارض‌ها به توافق برسیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز