خبرگزاری کار ایران

پرویزیان:

شبکه بانکی با بحران مشروعیت روبروست

توقعات در دولت های مختلف از بانک ها بالاتر رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، کوروش پرویزیان درمراسم رونمایی از شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا) اظهار داشت: بحران مشروعیت بحران بزرگی است که شبکه بانکی ما امروز با آن مواجه شده و این بحران حتما زاییده نظام بانکی ما نیست و بخشی از جامعه این توقع و انتظار را از نظام بانکی دارند تا به این مساله پاسخ دهد.

وی گفت: خدشه ای که به اعتماد به نظام بانکی وارد شده، خدشه به مشروعیت نظام بانکی است.

پرویزیان با بیان اینکه گروه هایی اخبار کذب و ناامیدکننده را تولید می کنند افزود: برخی جاها پایگاه های تهاجم علیه جریان مشروع، دقیق و لازم رسانه ای در حال به وجود آمدن در شبکه های اجتماعی است که متاسفانه این اخبار به سرعت هم منتقل می شوند.

پرویزیان خاطرنشان کرد: امروز یک شبکه خبری مشابه شبکه های خبری ناسازگار با نظام جمهوری اسلامی را می بینید که چه اخباری در اختیار آنها قرار می گیرد و ببینید که چگونه بازپخش می شود. ما باید اخبار درست و صحیح را تولید کنیم

وی تصریح کرد: بعد از بحران مالی و اعتباری جهانی در سال 2008 ، بحث های مختلفی شکل گرفت از جمله ورود دولت ها برای حل این مساله و تزریق 700 میلیارد دلار از سوی دولت آمریکا برای رفع این بحران، بخشی از فعالیت ها برای حل این مساله بود اما هیچ کمکی برای رفع محدودیت ها به شبکه بانکی ایران نشده است.

وی افزود:‌شبکه بانکی باید خود این ظرفیت سازی را انجام داده و منتظر دستی از غیب برای کمک به شبکه بانکی نباشد.

پرویزیان گفت: دولت ها نمی توانند به شبکه بانکی کمک کنند. توقعات در دولت های مختلف از بانک ها بالاتر رفته و با اقدام خیری که امروز با رونمایی از ایبنا انجام شد، انتظار می رود در راستای خدمات شبکه بانکی باشد و بتواند بدرستی نارسایی های شبکه بانکی را عنوان کند.

 

کد خبر : ۳۹۷۸۲۸