خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد مصباحی مقدم از عدم اجرای مصوبات شورای فقهی بورس

تاکنون 85 مصوبه در شورای فقهی بورس داشته ایم که بخش کوچکی از آن عملیاتی و استفاده شده و بخش زیادی از آن هنوز استفاده نشده است.

غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص طراحی انواع اوراق اسلامی اظهارداشت : ابزارها و اوراق هایی که طراحی شده اند برخی تبدیل به دستورالعمل شده و عملیاتی و اجرایی شده اند که از آن جمله می‌توان به انتشار اوراق اجاره، اوراق منفعت و اوراق رهنی که طی روزهای اخیر از آن سخن بسیار گفته می‌شود اشاره کرد.

وی افزود:طراحی‌های دیگری نیز هست که هنوز عملیاتی نشده اند مانند اوراق مشتقه ، آتی‌ها و اختیارات که قبلا بررسی شده اند و طراحی آنها به اتمام رسیده است اما استفاده از این اوراق در بازار سرمایه برای پوشش ریسک، هنوز شروع نشده است.

  مصباحی مقدم خاطر نشان کرد: تاکنون ما 85 مصوبه در شورای فقهی بورس داشته‌ایم که بخش کوچکی از آن عملیاتی و استفاده شده و بخش بزرگتری از آن هنوز استفاده نشده است.

عضو کمیته فقی بورس اوراق بهادار افزود: همچنین اوراق وقفی را برای سازمان اوقاف طراحی کرده‌ایم و انواع صندوقها مانند صندوق زمین و مسکن نیز طراحی شده که در بورس استفاده می‌شود، تعدادی از این ابزارها  پیش از این بررسی و نهایی شده اند و تعدادی نیز در نوبت است تا استفاده شود.

مصباحی مقدم در خصوص اصلاح ساختار نظام بانکی افزود: اصلاح ساختار نظام بانکی در دستور کار مجلس شورای اسلامی است. امیدواریم دراین دوره با لایحه‌ای که دولت در زمینه اصلاح ساختار نظام بانکی به مجلس می‌دهد این مشکل نیز حل شود.

کد خبر : ۳۹۷۳۷۶