خبرگزاری کار ایران

فعالان اقتصادی اروپا در سمات/ فرصت طلایی پیش روی سرمایه گذاران خارجی است

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۹۸۵

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی و صنعتی اروپا گفت: فرصت طلایی پیش روی سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار سرمایه ایران به وجود آمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‎رسانی بازار سرمایه، محمدرضا محسنی در دیدار برخی از فعالان اقتصادی، صنعتی و دانشگاهی اروپا که برای حضور در کنفرانس بین المللی "چهارمین انقلاب صنعتی" در تهران بسر می برند، افزود: بازار سرمایه ایران به عنوان یکی از بازارهای نوظهور، پتانسیل های فوق العاده ای برای رشد دارد.

وی به نقش شرکت سپرده گذاری مرکزی در توسعه و بهبود زیر ساخت های بازار سرمایه ایران اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه ایران در سال های اخیر پیشرفت های خوبی از نظر قوانین و مقررات و زیر ساخت‌های فنی و الکترونیکی داشته است و هم اکنون در حال پیاده سازی استانداردهای بین المللی است.

محسنی با اشاره به گشایش هایی که بعد از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درایران فراهم شده است، تصریح کرد: هم اکنون بهترین زمان برای حضور سرمایه گذاران خارجی در بازارهای مختلف به ویژه بازار سرمایه ایران است.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی با بیان اینکه دولت ایران برنامه های مدونی را برای تقویت بخش واقعی اقتصاد طراحی کرده است، اظهار داشت: ایجاد فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از مهم ترین موارد در اجرای این برنامه هاست و بازار سرمایه می تواند نقش بسزایی را در این زمینه ایفا کند.

وی اظهار امیدواری کرد بازار سرمایه ایران با تعامل سازنده با سایر کشورها بتواند همکاری های خود را در بخش های مختلف توسعه دهد.

در این مراسم که در شرکت سپرده گذاری مرکزی برگزار شد، فعالان اقتصادی و صنعتی از کشورهای آلمان، ایتالیا و پرتغال حضور داشتند و با فرایندهای عملیاتی، ظرفیت های سرمایه گذاری و نحوه ورود به بازار سرمایه ایران آشنا شدند. 

کنفرانس بین المللی چهارمین انقلاب صنعتی به منظور آشنایی با الگوی کسب و کار نوین و تبیین مفهوم Industry4.0 در روزهای 13 و 14 امردادماه جاری در محل سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز