خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌عدالتی باعث خشک شدن زاینده‌رود شد/ تشکیل جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان و استاندار

سلیمی گفت: در مباحث انتقال آب، عدالت رعایت نشده مثلا وقتی شهر اصفهان خود با مشکل کم آبی مواجه است چرا باید آب این شهر به یزد منتقل شود؟

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص خشک شدن فصلی زاینده رود و تاثیر آن  بر جذب گردشگر و تعطیلی کشاورزی در منطقه گفت: به دلیل عدم مدیریت آب در گذشته و اینکه هیچگونه کار کارشناسی در مصرف و انتقال آب از سرچشمه زاینده رود صورت نگرفته بود، این رود خشک شده است و اکنون فقط در ماه‌هایی از سال آب در آن جاری است.

وی افزود: حساسیت و دلسوزی لازم در منطقه وجود نداشته در حالی که باید اول حقابه شهر اصفهان مد نظر قرار می‌گرفت زیرا خود اصفهان به لحاظ آب مشکل داشته است.

سلیمی با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات آب در این استان نباید آب این شهر به شهرهای دیگر منتقل شود، خاطرنشان کرد: در مباحث انتقال آب عدالت رعایت نشده مثلا وقتی شهر اصفهان خود با مشکل کم آبی مواجه است چرا باید آب این شهر به یزد منتقل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در مجمع نمایندگان استان با حضور استاندار پیگیر هستیم که بتوانیم نسبت به این مسئله تصمیم گیری کرده و حق آب اصفهان را بگیریم.

کد خبر : ۳۹۶۷۰۸