خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:

بدون حضور نیمی از جمعیت بهینه‌سازی مصرف آب و برق موفق نخواهد بود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر نقش زنان در بحث بحران آب گفت: بدون حضور نیمی از جمعیت کشور نخواهیم توانست گام‌های موثری در زمینه بهینه‌سازی مصرف منابع آب و برق برداریم.

به‌گزارش ایلنا، "شهیندخت مولاوردی" در آیین امضای تفاهم‌نامه مشترک با وزارت نیرو در ساختمان ستادی این وزارتخانه، با بیان این مطلب اظهار داشت: در سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف انرژی، اقتصاد مقاومتی با شعار اقدام و عمل قدم‌های جدی برداشته شده است.

وی در ادامه گفت: در این راستا به این نتیجه رسیدیم که تفاهم‌نامه‌ای با وزارت نیرو منعقد کنیم و از پتانسیل زنان جامعه در جهت مدیریت مصرف بهره‌مند شویم.

مولاوردی افزود: طبق تفاهم‌نامه‌ای که با وزارت نیرو امضا شد، در چارچوب برنامه پنجم توسعه و ماده 230 قانون و با توجه به اینکه، بحران آب یکی از موضوعات خاص کشور است، قرار شد در این راستا طبق تعهدات طرفین از ظرفیت و توان زنان جامعه و نقش موفق آنان در حوزه مدیریت مصرف استفاده شود.

وی با اشاره به نقش موفق زنان در تحقق سیاست‌های کلی در مدیریت مصرف و اقتصاد مقاومتی، دانش‌بنیان و و درون‌زا بودن، قدم‌های موثری در راستای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت انرژی برداشته شده است، گفت: در این راستا کمیته مشترکی خواهیم داشت که طبق یکی از بندهای آن، نمایندگانی از دو طرف بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه و تعهدات دو طرف نظارت خواهند کرد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده یکی از راهبردهای دولت یازدهم را عدالت جنسیتی بین زنان و مردان دانست و افزود: تسهیلاتی برای زنان در نظر گرفته شده تا ضمن اینکه به مسئولیت‌های اجتماعی خود می‌رسند، بتوانند وظایف اجتماعی و خانوادگی خود را نیز به‌خوبی انجام داده و از امنیت شغلی برخوردار باشند.

وی از لغو آزمون استخدامی توسط دولت به دلیل عدم تعادل جنسیتی سخن گفت و افزود: اقدام دیروز در جلسه هیات دولت با واکنش خوبی در جامعه همراه بود و قرار شد در آزمون‌های استخدامی سازمان‌های اجرایی، عدالت جنسیتی کاملاً رعایت شود.

مولاوردی با بیان اینکه بدون این باور نمی‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم، افزود: این تفاهم‌نامه کمک خواهد کرد تا برای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت استفاده از انرژی و بعد تربیتی که بین زنان و مردان و خانواده وجود دارد،‌ سرمایه‌گذاری را، برای آموزش و توان بانوان و آقایان در زمینه‌های مختلف مد نظر داشته باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: آنچه باعث شد تا با وزارت نیرو تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم، بحث بحران آب و نقش زنان در جامعه و خانواده بود که می‌تواند بدون توجه به ظرفیت و توانی که در این حوزه وجود دارد، در این راه به دولت کمک کند و یقین داریم بدون حضور نیمی از جمعیت کشور نخواهیم توانست گام های موثری در این زمینه برداریم.

 

کد خبر : ۳۹۶۶۴۷