خبرگزاری کار ایران

قاچاق؛ علت کمبود و گرانی گوشت قرمز

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، قیمت هر کیلو گرم ران گوسفندی را 37 هزار تومان اعلام کرد.

علی‌اصغر ملکی- رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی- در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت خرید و فروش گوشت قرمز در بازار بیان داشت: قیمت گوشت طی یک ماهه اخیر با افزایش مواجه شده است؛ بطوری که هر کیلوگرم  ران گوسفندی 32 هزار تومانی به قیمت 37 هزار تومان عرضه می شود؛ البته قیمت گوشت گوساله طی ماه های اخیر ثابت بوده است و 32 هزار تومان است.

او افزود: علاوه بر اینکه افزایش دما،اجرای طرح پیش‌سرد کردن گوشت به دلیل کاهش وزن و افزایش هزینه‌های سردخانه‌ای موجب افزایش قیمت شده است؛ قاچاق دام نیز به گرانی دامن زده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه با تاکید بر اینکه افرادی در کنار صادرات مجاز اقدام به خروج غیرقانونی دام می کنند، بیان داشت:قاچاق دام منجر به کمبود و به دنبال آن افزایش قیمت می‌شود که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

او در پایان تاکید کرد که قیمت عمده فروش گوشت به مغازه‌داران به 28 هزار تومان رسیده و هر کیلو گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه32 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود؛ این در حالی است که پیش از این قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی بصورت عمده  26 تا 26 هزار و 500 تومان و قیمت فروش آن به مشتری نیز کیلویی 30 هزار تومان بوده است.

 

کد خبر : ۳۹۵۴۸۸