خبرگزاری کار ایران

استاندار چهار محال و بختیاری:

اجرایی شدن پروژه های عمرانی با خزانه خالی در دولت یازدهم

استاندار چهار محال و بختیاری با بیان اینکه بسیاری از مصوبات رییس جمهور در سفر استانی به چهار محال اجرایی شده است گفت: بسیاری از پروژه های عمرانی با خزانه خالی عملیاتی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا سلیمانی در نشست تخصصی پیمانکاران و فعلان بخش خصوصی استان چهار محال و بختیاری با وزیر شهرو راه سازی اظهارداشت: در دولت یازدهم با وجود اینکه خزانه کشور خالی بودو دولت با مشکلات بودجه ای قابل توجهی  مواجه بود اما در حوزه راه و عمران تحولاتی چشم گیری رخ داده است.

وی افزود:در استان چهار محال و بختیاری با پشتیبانی وزارت و راه شهرسازی و مشارکت مردمی پیشرفت فیزیکی پروژه ها قابل توجه بوده است .

قاسمی با اشاره به تسهیلاتی برجام بر اقتصاد کشور گفت: دولت یازدهم توانست در موضوع هسته ای با گروه 1+5 به توافق برسد  که این یک موفقیت تاریخی و ملی محسوب می شود.

استاندار چهار محال و بختیاری ادامه داد : دولت پس از اجرایی شدن برجام در زمینه جذب سرمایه های داخلی و خارجی موفقیت های قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به مصوبات سفر استانی رییس جمهوری به چهار محال و بختیاری گفت: یکی از مهمترین مصوبات سفر حسن روحانی به این استان راه آهن اصفهان - چهار محال و بختیاری و خوزستان است.

سلیمانی افزود: ساخت این راه آهن از دهه 40 شروع شده اما در دولت یازدهم و با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی پیشرفت فیزیکی خوبی در این مدت داشته است.

وی افزود: از جمله مصوبات مهم دیگر بازگشایی جاده کارون 4 بود که پس از پیگیری های این مصوبه پروژه 4 خطه کردن  شهرکرد – بن هم به اجرا رسید.

استاندار چهار محال و بختیاری ادامه داد: در محور شهرکرد -بروجن – لردگان 60 کیلومتر راه در دست ساخت داریم که با تکمیل آن 60 کیلومتر به بزرگراه های این استان اضافه می شود.

وی گفت: خوشبختانه در طول سه سال گذشته اعتبارات پروژه های راه سازی افزایش پیدا کرد.

سلیمانی با اشاره به پروژه های احیای بافت فرسوده گفت: احیای بافت فرسوده در 18 شهر انجام می شود که سه پروژه در مرکز استان قرار دارد.

وی درباره ساخت بیمارستانهای جدید در استان گفت: سه بیمارستان در حال ساخت است که یکی از این بیمارستانها (مال خلیفه) به اتمام رسیده اما بدهی دارد که باید پرداخت شود.

استاندار چهار محال و بختیاری درباره جاده بازگشایی جاده کارون 4 گفت: در این جاده 9 تونل وجوددارد که ساخت این پروژه 141 میلیارد تومان هزینه دارد که 73 میلیارد تومان در دولت یازدهم تامین شد.

وی با اشاره به مطالبات پیمانکاران این استان گفت: پیمانکاران این استان مطالبات زیادی دارند که امیدواریم از ردیف های مختلف بودجه واسناد خزانه اسلامی این مطالبات پرداخت و ادامه کار سرعت داشته باشد.

استاندار چهار محال و بختیاری با اشاره به پیشرفت پروژه مسکن این استان گفت: بر روی سایت های مسکن مهر 5/4 میلیارد تومان ، برای فاضلاب مسکن مهر 800 میلیون تومان ، و برای انتقال آب به سایت های مسکن مهر یک میلیارد تومان بودجه تعریف و تصویب شده بود که تاکنون بخشی از آن پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه مسکن مهر در طول 3 سال گذاشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است که قابل مقایسه با دوره قبل نیست.

همچنین در این مراسم قاسمی ، مدیرکل راه شهرسازی استان چهار محال و بختیاری با اشاره به اولویت های پروژه های عمرانی این استان گفت: اجرایی شدن راه آهن شهرکرد، خوزستان یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان است.

وی با اشاره به افزایش بودجه های راه سازی در طول سه سال اخیر گفت: بودجه این بخش در سال 93 90 میلیارد تومان بود که در سال 94 به 166 میلیارد تومان و در سال 95 به 186 میلیارد تومان رسید.

وی همچنین بااشاره به پروژه های مسکن مهر گفت: زیرساخت های ده هزار واحد مسکن مهر از 25 هزار واحد مسکن مهر استان ساخته شده است و تا پایان سال 95  دو هزار واحد مسکن مهر تحویل می شود.

 

کد خبر : ۳۹۴۸۳۲