خبرگزاری کار ایران

معاون بازاریابی و فروش ذوب‌آهن اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی در سندیکای لوله و پروفیل وارد کننده هستند/ از بورس کالا فقط برای کشف قیمت استفاده خواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۵۴۹

اگر این روال ادامه یابد و دیگر شرکت های فولاد کالای خود را از بورس عرضه نکنند ما تا پایان امسال در بورس می مانیم و سپس از بورس برای کشف قیمت استفاده می کنیم و کالای خود را از دیگر کانال ها به فروش می رسانیم.

معاون بازاریابی و فروش شرکت ذوب آهن اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فروش محصولات این کارخانه در بورس کالا اظهار داشت: ما از این نوع فروش استقبال می کنیم زیرا محصولاتی که در بورس عرضه می شوند همگی استاندارد هستند و مهم‌ترین مشکل صنعت ما که عرضه کالاهای بی کیفیت با قیمت پایین‌تر است را تا حدودی رفع می کند.

احسان دشتیانه ادامه داد: مسئله مهم این است که اکنون ما فقط داریم کالاهای خودمان را عرضه می کنیم به طوریکه 24 ساعت قبل از فروش آن را به بورس اعلام و سپس منتظر کشف قیمت و در نهایت مشتری می‌مانیم این در حالی‌ است که رقبای ما از کانال‌های دیگر کالای خود را به فروش می‌رسانند.

وی افزود: اگر این روال ادامه یابد و دیگر شرکت‌های فولاد کالای خود را از طریق بورس کالا عرضه نکنند ما تا پایان امسال در بورس باقی می‌مانیم و سپس از بورس کالا فقط برای کشف قیمت استفاده می‌کنیم و کالای خود را به طور محدود در بورس و بقیه را از دیگر کانال ها به فروش می‌رسانیم.

دشتیانه در خصوص اتفاقات اخیر که بین سندیکای لوله پروفیل و فولاد مبارکه رخ داده اظهار داشت: فولاد مبارکه 50 درصد صنعت فولاد ایران را تشکیل می‌دهد و آبروی صنعت ایران به حساب می آید  و این توانایی را دارد که تمام نیاز داخل کشور اعم از سندیکا لوله و پروفیل و واحدهای خارج از آن را تامین کند.

وی تصریح کرد: بیشتر افراد عضو سندیکای لوله و پروفیل واقعا صنعتگر هستند اما تعداد کمی از آنان  نیز وارد کننده‌اند. در حال حاضر با بالا رفتن تعرفه واردات، وضعیت آنها خراب شده  است. به همین جهت با طرح مسئله صادرات فولاد مبارکه خواهان برداشته شدن تعرفه هستند. این در حالی است که تعرفه برای کمک به فولاد تعیین شده است.

به طور مثال وقتی چین کالای خود را می تواند با قیمت پایین‌تر از تولید داخلی ما در کشور به فروش برساند ما تعرفه 25 درصدی قرار می دهیم تا بتوانیم فولاد خودمان را هم 25 درصد گران‌تر در بازار داخل بفروشیم؛ این افراد انتظار دارند که فولاد مبارکه ورق خود را به همان قیمت چینی‌ها به بازار عرضه کند و تعرفه هیچ تاثیری در قیمت داخلی نداشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز