خبرگزاری کار ایران

طیب نیا در افتتاحیه اجلاس آنکتاد تاکید کرد؛

امنیت و ثبات سیاسی در ایران ضامن سرمایه گذاری خارجی است

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به عنوان سخنران ویژه در اجلاس آنکتاد ضمن تاکید بر ظرفیت های کم نظیر ایجاد شده برای سرمایه گذاری در ایران از همه کشورها خواست تا به حرکت جریان سرمایه کمک کنند.

به گزارش ایلنا؛ علی طیب نیا در جلسه افتتاحیه چهاردهمین اجلاس جهانی سرمایه گذاری ضمن اشاره به اهداف مطرح شده در اهداف توسعه پایدار، برضرورت همکاریهای اقتصادی بین کشورهای جهان و کمک به حرکت جریان سرمایه بویژه در مسیر توسعه کشور ها و انتقال تکنولوژی و ارزش افزوده در اقتصاد کشورها تاکید کرد.

وی تاکید کرد: ایران رشد محسوسی در بهبود فضای کسب و کار طی سه ساله اخیر داشته که بخشی از آن به تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری مربوط می شود و ما این روند را به عنوان یک راهبرد تا دستیابی به شرایط مطلوب ادامه خواهیم داد.

وزیر اقتصاد کشورمان در این مراسم که در نایروبی پایتخت کنیا در حال برگزاری است، با اشاره به ضرورت وجود امنیت و ثبات در کشورها و مناطق مختلف جهان بعنوان بستر مناسبی برای گسترش همکاریهای اقتصادی و سرمایه گذاری، وجود تنش های سیاسی و نا امنی را خطر مهلکی برای ثبات و توسعه اقتصادی دانست و خاطرنشان ساخت: امنیت و ثبات سیاسی در ایران در حالیکه منطقه با تنش ها و چالش های اساسی امنیتی و سیاسی مواجه است ضامن سرمایه گذاری در ایران محسوب می شود.

وی همچنین با اشاره به توانمندیهای کشورمان به تشریح سیاست‌های دولت در گسترش همکاریهای اقتصادی و انجام پروژه های مشترک سرمایه گذاری با سایر کشورها پرداخت. گفتنی است، وزیر امور اقتصادی ودارایی ایران در کنار وزیر خارجه آرژانتین، وزیر اقتصاد کنیا و وزیر اقتصاد سوئد از سخنرانان ویژه جلسه افتتاحیه این اجلاس بودند.

کد خبر : ۳۹۲۱۱۲