خبرگزاری کار ایران

در رینگ بین‌الملل بورس انرژی رقم خورد؛

رقابت خریداران برای خرید گاز مایع خام پالایش گاز ایلام

در جریان معاملات روز یکشنبه (27 تیر ماه 95)، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران کالای گاز مایع خام پالایش گاز ایلام در رینگ بین‌الملل بازار فیزیکی مورد عرضه قرار گرفت که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌ و عرضه‌های مازاد معادل 1 هزار و 572 تن و به ارزش بیش از 9 میلیارد و 68 میلیون ریال بود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، از اتفاقات مهم معاملات این روز می‌توان به رقابت خریداران در عرضه گاز مایع خام پالایش گاز ایلام اشاره کرد که حجم تقاضایی دو برابری نسبت به حجم عرضه برای آن به ثبت رسید.

طی این جلسه معاملاتی بازار برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله 51 قرارداد معادل 424 مگاوات ساعت به ارزش بیش از 120 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی این روز نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 26 مرداد 95 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 31 تیر 95 متوقف شدند.

در این روز همچنین در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در کلیه نمادهای فعال، 11 قرارداد با ارزش بیش از 103 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران بیش از 9 میلیارد و 291 میلیون ریال شد.

شایان ذکر است؛ در جلسه معاملاتی امروز (دوشنبه 28 تیر ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، کالاهای نیتروژن مایع پتروشیمی مبین، برش سنگین پتروشیمی جم، برش سنگین پتروشیمی شازند، پنتان پالایش نفت کرمانشاه، حلال 410 پالایش نفت آبادان، حلال 402 و حلال 410 پالایش نفت شیراز در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهد شد.

 

کد خبر : ۳۹۱۶۵۵