خبرگزاری کار ایران

با دستور رئیس‌جمهور و حضور وزیر نیرو؛

11طرح‌ بزرگ آب و برق استان کرمانشاه کلید خورد

هم‌زمان با بیست و نهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید، با دستور رئیس‌جمهور و حضور وزیر نیرو 11 طرح‌ بزرگ آب و برق استان کرمانشاه کلید خورد.

به گزارش ایلنا، در بیست و نهمین سفر استانی دولت تدبیر و امید "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو که در محل سد داریان مستقر بود، از طریق ویدئو کنفرانس در سخنانی خطاب به " رئیس جمهور اظهار داشت: افتخار دارم که از سرزمین کوه‌های برافراشته و سرزمین مرزداران غیور و با ایمان اورامانات با شما صحبت می‌کنم و امروز چهار طرح برق‌رسانی و شش طرح آب در کرمانشاه به‌طور همزمان با دستور شما به بهره‌برداری می رسد وعملیات اجرایی یک طرح دیگر نیز آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه همه این طرح‌ها حاصل خدمتگزاری بی‌نام و نشان و پرافتخار کارکنان خدوم وزارت نیرو، شرکت‌های پیمانکار، مهندسان، مشاوران و سازندگان تجهیزات آب و برق کشور است، گفت: چهار طرح شامل نیروگاه گازی 100 مگاواتی اسلام آباد غرب که خود در مجموع شامل 4 واحد به ظرفیت 100 مگاوات است و همچنین افزایش 2 پست برق و احداث یک دستگاه پست کمپکت کنگاور 2 از جمله این طرح‌ها است.

چیت‌چیان با اشاره به بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح اتصال آب در غرب کشور و شش طرح آبی دیگر و بهره‌برداری از چهار طرح آبیاری و زهکشی و ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از سد آزادی به دشت حر اظهار داشت: تأمین آب کشاورزی و شرب و صنعت شهرستان ثلاث و بند انحرافی با وسعت اراضی 3700 هکتار با ارزش ریالی 110 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

وی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی شبکه آبیاری و زهکشی سد شرفشاه با وسعت 3 هزار هکتار با هزینه 250 میلیارد تومان اجرایی شده است، گفت: سد شرفشاه به یاری خداوند، امسال آبگیری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طرح‌های بخش برق شامل پروژه‌های برق‌رسانی به شهرک‌ها و روستاها، احداث روشنایی معابر و خطوط خروجی پست فوق توزیع، خطوط فشار متوسط، افزایش ظرفیت پست‌ها، نصب پست کامپکت، خطوط انتقال و احداث شبکه‌های آبیاری هستند، می‌توانند نیازهای آب و برق این استان را در زمینه‌های شرب، صنعت و کشاورزی تأمین کنند.

برای پروژه‌های آب و برق استان کرمانشاه که در شهرستان‌های اسلام آباد، جوانرود، کرمانشاه، کنگاور، سرپل ذهاب و چشمه سفید به اجرا درآمده، در مجموع حدود 25 هزار میلیارد ریال هزینه شده که اعتبار آن از محل منابع داخلی وزارت نیرو تأمین شده است.

 

کد خبر : ۳۹۱۵۶۱