خبرگزاری کار ایران

شفاف سازی بیمه ایران درباره انتصاب های تازه در این شرکت

بیمه ایران در بیانیه ای با ارایه توضیح درباره انتصاب دو نفر از اعضای هیات مدیره به عنوان معاون مدیرعامل این شرکت، تاکید کرد این اقدام «تعارضی با اساسنامه و سایر قوانین و مقررات ندارد»؛ بنابراین رسانه ها باید «درباره مسائل فنی و حقوقی دقت نظر بیشتری به خرج دهند».

به گزارش ایلنا، بیمه ایران در پی انتشار خبری مبنی بر نقض دستور رئیس جمهوری با تیتر «حکم غیرقانونی رییس جدید الورود برای معاونان برکنار شده» که در شماری از رسانه ها انعکاس داشت، این مطلب را «ناشی از برداشت نادرست نویسنده نسبت به این تحولات» خواند و با تکذیب ادعای مطرح شده، بیانیه زیر را صادر کرد:

در روزهای گذشته معدودی از رسانه ها با انتشار مطالبی نادرست که به نظر می رسد ناشی از برداشت ناصواب از دستور اخیر رئیس جمهوری محترم است، انتصابات اخیر در بیمه ایران را زیر سوال بردند.

بیمه ایران با استقبال و ارج نهادن به اقدام های رسانه های جمعی در مطالبه گری و آگاهی بخشی عمومی از ایشان می خواهد در انتشار گزارش ها و تحلیل های خود درباره این بیمه نسبت به مسائل فنی و حقوقی دقت نظر بیشتری به خرج دهند و با مسئولان این شرکت در تماس مستقیم باشند تا از آسیب رساندن به اعتماد عمومی و همچنین به این شرکت که سرمایه ملی است، جلوگیری شود.

در همین زمینه توجه به نکات زیر در شفاف سازی موضوع مطرح شده ضروری است:

1- در این مطلب گفته شده است «ریاست محترم جمهوری از مخالفت خود با انتخاب مدیران ستادی به عنوان هیات مدیره مجموعه های مختلف دولتی سخن گفته اند».

اما همانطور که مدیرعامل بیمه ایران هم توضیح داده اند، در این نقل قول اشتباهی رخ داده زیرا بیانیه ریاست جمهوری ناظر به «ممنوعیت انتصاب اعضای ستادی بانک ها و شرکت های دولتی در هیات مدیره شرکت های زیرمجموعه و تابع است» و بیمه ایران نیز این مهم را رعایت کرده و هیچ گونه انتصاب اعضای ستادی در شرکت ها و شعب تابع را انجام نشده است، بلکه دو تن از اعضای هیات مدیره کنونی شرکت که هیچگاه از عضویت در هیات مدیره برکنار نشده و از مدیران باسابقه در این حوزه و مورد تایید نهادهای نظارتی هستند به عنوان معاون در خود شرکت بیمه ایران منصوب شده اند.

2- انتصاب دو نفر از اعضای هیات مدیره به عنوان معاون با هدف کاهش هزینه ها و با عنایت به تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب و دستور ریاست محترم جمهوری برای جلوگیری از اسراف در دستگاه های دولتی صورت گرفته است و باعث می شود هزینه های اداری شرکت کاهش یابد. در غیر این صورت باید هم به اعضای هیات مدیره و هم به معاونان، حقوق و مزایای جداگانه پرداخت شود که با این انتصاب فقط یک حقوق به عضو هیات مدیره پرداخت می شود و وی امور اجرایی معاونت را نیز انجام داده و از این بابت هیچ گونه حقوق، مزایا، پاداش و دریافتی اضافی نخواهد داشت.

3- انتصاب اعضای هیات مدیره به عنوان معاون براساس اختیارات مدیرعامل و تصمیم او و به عنوان یک رویه معمول و مرسوم انجام شده است که پیش از این نیز در بیمه ایران وجود داشته است و تعارضی با اساسنامه این شرکت و سایر قوانین و مقررات نداشته و ندارد.

در مسیر انجام این اصلاحات که این روزها بی ثباتی های گوناگون قدم برداشتن در آن را مشکل ساخته است، به یقین رسانه های جمعی به عنوان چشم بیدار مردم باید ایرادها، اشتباه ها و مشکل ها را گوشزد کنند و این آمادگی در این شرکت وجود دارد که با استفاده از نکات ارزشمند رسانه ها به اصلاح امور خود بپردازد، اما برداشت های نادرست از قوانین و دستورات و انتشار آنها بدون دریافت نظر کارشناسی لازم، فقط باعث کاهش اعتماد عمومی به سرمایه های ملی می شود.

انشاءالله با لطف خدا در کنار هم و به دور از دعواها و اختلاف سلیقه ها بتوان شاهد درخشش هر چه بیشتر بیمه ایران باشیم.

 

کد خبر : ۳۹۱۱۶۳