خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

سهام عدالت با رفع موانع قانونی امسال در بورس عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۸۸۷۳۰

محمد فطانت گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم اکنون تشکیل شده و آماده فعالیت است و می‌تواند شروعی برای جوانان خلاقی باشد که می‌خواهند از این صندوق‌ها بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد فطانت در نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه که با حضور علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: طی روزهای گذشته مصادف با نامه رئیس جمهور خطاب به معاون اول توسعه بازار اولیه به بازار سرمایه ابلاغ شد.

وی افزود: حجم و اندازه بازار صکوک بازار اولیه از 7 هزار و 200 میلیارد تومان به 21 هزار و 500 میلیارد تومان ارتقا یافت و هزار میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی در بورس پذیرفته شده و بیش از 300 میلیارد تومان اوراق رهنی برای اولین بار در بازار سرمایه محقق شده است.

وی افزود: بازار سرمایه در افق پیش روی خود حداکثر بازار صکوک و بدهی را به اندازه بازار سهام افزایش خواهد داد.

فطانت خاطرنشان کرد: نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه فرصتی است تا همه دستگاه‌ها با فرآیند تامین بازار سرمایه آشنا شوند.

وی افزود: در این نمایشگاه 341 شرکت حضور دارند که می‌توانند ایده‌های خود را به عنوان صندوق‌های سرمایه ارائه دهند.

رئیس بورس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بنگاه‌هایی حضور دارند که دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی هستند و می‌توانند آن را در اختیار مردم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار دهند.

وی افزود: رقابت کشورها برای اقتدار معطوف به این شده که بازارهای مالی خود را ارتقا دهند.

فطانت تصریح کرد: ارتقای سیستم بانکی از طریق منابع مردمی و ارتقای سیستم بیمه از طریق بیمه‌های عمر و تامین مالی بازار سرمایه از طریق ابزارهای مالی صورت می‌گیرد اما به دلیل پیچیدگی‌های ابزارهای مالی در داد و ستدهای بورس این امکان فراهم شده تا آشنایی لازم با بازار اولیه شکل گیرد.

وی گفت: بر این اساس اولین رویداد با توجه به فرمان رهبری و افق 1404 و ارتقای صنعت دانش بنیان این بود که 20 درصد از درآمد سرانه را به این بخش اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم اکنون تشکیل شده و آماده فعالیت است و می‌تواند شروعی برای جوانان خلاقی باشد که می‌خواهند از این صندوق‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: در کنار این نمایشگاه 3 همایش بین‌المللی برگزار خواهد شد. ضمن آن که از کشورهای مختلف دنیا مقامات پولی و مالی حضور دارند و 843 کاریکاتور از 57 کشور جهان تاکنون دریافت کرده‌ایم که این موضوع ارتباط بین فرهنگ ، هنر و بازار مالی را نشان می‌دهد. در حاشیه این نمایشگاه تقدیر از برترین های نهاد مالی و افرادی که گواهی‌های مربوط به بازار سرمایه را دریافت کردند و نیز کودکان و نوجوانان و اصحاب رسانه خواهد شد.

وی گفت: بازار سرمایه در جهت اهداف دولت تدبیر و امید گام‌های بلندی برداشته که از آن جمله نهایی شدن سهام عدالت در سال جاری در صورت رفع موانع قانونی آن و دریافت مصوبه عرضه در بورس است.

وی گفت: طی سه سال گذشته حجم بازار سرمایه از 244 هزار میلیارد تومان به 566 هزار میلیارد تومان رسیده است و در محوریت افزایش بازار نمره خوبی کسب کرده و ضریب نفوذ کدهای سهامداری که در ابتدای سال 92 حدود 6 مکیلیون و 500 هزار نفر بود امروز از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به بیش از 10 میلیون نفر رسیده و حجم و ارزش معاملات 2 برابر 8 سال گذشته است و تامین مالی 100 هزار میلیارد تومانی قابل قیاس با دولت قبل نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز