خبرگزاری کار ایران

معاون راهداری سازمان راهداری:

مسافرین بازگشت را به شنبه موکول کنند

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل ونقل جاده از ترافیک روان در محورهای شمالی کشور خبر داد و از مردم درخواست کرد تا برگشت سفرهای خود را به جای روز جمعه به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کنند تا باترافیک مواجه نشوند.

به گزارش ایلنا از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا به اقدام های انجام شده برای بازگشایی تونل کندوان در چهارشنبه شب اشاره کرد و افزود: تنها دلیل انسداد تونل کندوان در شب گذشته، تخلف خودروهای عبوری مسیر رفت محور چالوس- تهران بود که با ورود به تونل به ایجاد گره ترافیکی دامن زدند.

وی اضافه کرد: عملیات بازگشایی گره ترافیکی تونل کندوان به همت راهداران و با همکاری پلیس راهور ناجا تا ساعت چهار صبح امروز به طول انجامید و تمام 38 جت فن موجود در تونل به طور 24 ساعته فعال بود و پلیس نیز عملیات خود را از میدان امیرکبیر کرج آغاز کرد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به دور بازگشت سفرهای آخر هفته اشاره کرد و گفت: از مردم درخواست می‌شود برگشت سفرهای خود را به جای روز جمعه به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کنند تا با مشکلات دور رفت روبه‌رو نشوند و از طرفی ایجاد ترافیک به خستگی و خواب‌آلودگی دامن نزند.

حسن نیا با بیان اینکه بازگشت در روزهای شنبه و یکشنبه به نفع مسافران و مردم خواهد بود، اضافه کرد: نمی توان انتظار داشت برای دور برگشت تمامی محورهای شمالی کشور یک‌طرفه شود، زیرا برخی محورها مانند فیروزکوه مسیر تردد کامیون‌های حمل سوخت و ساکنان بومی شهرها و روستاهای حاشیه جاده هستند که باید به برای انجام امور روزمره خود به دو طرف جاده دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه از برقراری وضعیت عادی و ترافیک روان در محورهای شمالی خبر داد و گفت: اکنون در ورودی شهرهای ساحلی استان‌های گیلان و مازندران ترافیک سنگینی حاکم است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: بزرگترین گرفتاری ما رعایت نکردن تردد در خطوط مشخص شده، رانندگی از شانه خاکی و بی‌توجهی به علایم رانندگی در طول مسیر است و همین مساله باعث بروز تاخیر در زمان رسیدن به مقصد می‌شود. رانندگان اگر با سرعت 10 کیلومتر در ساعت و در لاین مشخص و خط کشی شده تردد شود در مدت کوتاه ‌تری به مقصد خواهند رسید.

 

کد خبر : ۳۸۷۹۵۴