خبرگزاری کار ایران

2.1 میلیون تن گوشت مرغ امسال در کشور تولید می شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: تولید گوشت مرغ در کشور امسال به دو میلیون و 179 هزار تن افزایش می یابد.

به گزارش ایلنا از وزارت جهاد کشاورزی، دکتر حسن رکنی در زمینه تنظیم بازار گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان گفت: تاکنون بیش از 90 درصد نیاز مردم در ایام ماه مبارک رمضان با عرضه مرغ گرم و 10 درصد با استفاده از ذخایر داخلی(مرغ منجمد) تامین شده است.

او افزود: واحدهای تولیدی به اندازه کافی گوشت مرغ تولید می کنند ضمن آن که میزان ذخایر مرغ منجمد شرکت پشتیبانی امور دام بیش از 50 هزار تن است و از این رو، بازار در کل کشور از نظر عرضه در آرامش و ثبات قرار دارد.

رکنی میزان تولید گوشت مرغ در کشور را سالانه بیش از دو میلیون تن عنوان کرد و اظهار داشت: ماهانه 165 هزارتن و روزانه 5500 تن گوشت مرغ تولید می شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که سرانه تولید جهانی گوشت مرغ 15 کیلوگرم است، گفت: سرانه تولید گوشت مرغ در ایران تقریباً دو برابر سرانه جهانی است.

او میزان تولید گوشت مرغ در دو ماهه نخست امسال را 342 هزار تن عنوان کرد و اظهار داشت: با این میزان تولید، 16 درصد هدف تولید گوشت مرغ امسال پوشش داده شده است.

 

کد خبر : ۳۸۶۴۲۱