خبرگزاری کار ایران

علت وقوع سیلاب شرق استان تهران بارش رگبار و تخریب محیط زیست بود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران علت وقوع سیلاب روزهای هفتم و هشتم تیرماه در شرق استان (منطقه فیروزکوه و آب سرد شهرستان دماوند) را بارش‌های رگباری و تخریب محیط زیست اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمدنادر محمدزاده» افزود: خوشبختانه خسارت جدی به ابنیه فنی و راه ها وارد نشده و اقدام های راهداری همچون لایروبی و جمع آوری آب‌های سطحی در دهانه پل ها و آب روها در منطقه آب سرد شهرستان دماوند در 24 ساعت به نتیجه رسیده است اما عملیات راهداری در فیروزکوه به دلیل مواجهه با آب بردگی و خسارت دیدن پنج راه روستایی ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره اقدام های این اداره کل پیش از آغاز سفرهای تابستانی گفت: تجدید خط کشی، لکه گیری، روکش آسفالت گرم و پلیمری و ادامه نصب نیوجرسی مفصلی در آزادراه تهران-قم از اقدام های این اداره کل پیش از آغاز سفرهای استانی است.

به گفته وی، تعمیر و مرمت گاردریل ها، نصب گاردریل سه موج در محور تهران-فشم، نصب تابلو علائم تامین ایمنی ترافیک، رفع چهار نقطه حادثه خیز و مدیریت سرعت در این نقاط و نصب 6 پل عابر پیاده در محور تهران-فیروزکوه از دیگر تمهیدات اندیشیده شده در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، بارندگی شدید هفتم تیرماه در جنوب و جنوب غربی شهرستان فیروزکوه سبب وقوع سیلاب شدید و خسارت های زیاد به راه های روستایی و ابنیه های فنی راه شد.

به گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، سیل راه های روستایی زرین دشت، مهاباد، خمده، مزداران و نجفدر را دربرگرفت و موجب انسداد موقت راه های روستایی درده، گاوده و کدوده شد. همچنین آبگرفتگی دیگر راه های روستایی تردد عادی خودروها را با مشکل روبرو کرد.

فرماندار فیروزکوه نیز هشتم تیرماه گفت: سیل دیروز، بیش از هشت میلیارد ریال به باغ ها، زمین های کشاورزی و خانه ها در 6 روستای بخش مرکزی این شهرستان خسارت وارد کرد.

نورالله طاهری افزود: این سیلاب تلفات جانی نداشته است.

وی اضافه کرد: بیشترین خسارت مربوط به باغ ها، مزارع، نهرها و ابنیه راه روستاهای درده، پیرده، کاوه ده، کدوده، سرخ دشت و جلیل آباد بوده است.

کد خبر : ۳۸۵۷۶۲